تمیز کننده دست

مواد اولیه :

1 ق.م. شکر نصف لیموترش تازه

طرز تهیه و مصرف :

شکر را کف دست بریزید، آب لیمو را بر روی آن بچکانید با انگشت دست دیگر هم بزنید تا مخلوط شوند سپس آن را به دست ها بمالید و 20 دقیقه صبر کنید سپس دست ها را بشوئید. هفته ای 3 بار این عمل را تکرار کنید.

فواید : این لوسیون دست ها را تمیز و نرم می کند و محافظ دست نیز می باشد.

تمیز کننده دست

مواد اولیه :

1 ق.م . آرد جو ( آرد جو دوسر) 2 ق.غ. شیر

طرز تهیه و مصرف :

آرد و شیر را مخلوط نموده تا حالت خمیر به خود بگیرد آن را به دست ها بمالید. مدت 10 دقیقه صبرکنید، سپس با آب ولرم دست ها را بشوئید. هفته ای 2 بار این عمل را تکرار کنید.

فواید : با به کار بردن این دستور دست هایی نرم و لطیف خواهید داشت.

ما چند روش ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم تا دست‌هایتان لطیف‌تر و زیباتر به نظر برسند:

مرطوب کردن

اگر همیشه با کاغذ سروکار دارید، باید اهمیت بیشتری به مرطوب کردن دست‌ های‌تان بدهید. برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که اگر هر روز به میزان کافی آب بنوشند، نیاز پوست‌شان به آب کاملا برطرف می‌شود و پوست مرطوبی خواهند داشت؛ اما این کافی نیست. فراموش نکنید که پوست ما نیاز به توجه خاص دارد. بزرگ‌ترین بخش بدن انسان پوست است و باید اهمیت زیادی به آن داد. ما اغلب به آرایش و زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهیم؛ زیرا می‌دانیم در برخورد با دیگران صورت بیش از هر عضو دیگری جلب توجه می‌کند؛ اما فراموش می‌کنیم که دست‌ها نیز به مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب نیاز دارند.

مانیکور خانگی

شما می‌توانید خودتان درخانه ناخن‌های‌تان را مانیکور کنید. این کار بسیار ساده و آسان است. تمام چیزهایی که برای این کار نیاز دارید، شامل کرم ناخن، سوهان ناخن، چند عدد لاک ناخن و تمیزکننده پوست می‌شود. وقتی که پوست‌تان نرم و مرطوب است، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. در این حالت می‌توانید پوست اطراف ناخن‌ها را تمیز و صاف کرده، سپس از کرم ناخن و دست استفاده کنید، زیرا وقتی دست‌ها با آب نسبتا گرم مرطوب می‌شود، تمام مواد مغذی موجود در کرم جذب ناخن‌ها و دست‌ها می‌گردد. اگر با کامپیوتر زیاد سر و کار دارید و دست‌هایتان خیلی مشغول است، ترجیحا ناخن‌های خود را کوتاه نگاه دارید. یک ناخن‌گیر تمیز و یک سوهان ناخن با کیفیت به شما کمک می‌کند تا این کار را به خوبی انجام دهید. یک سمت سوهان ناخن برای سوهان کشیدن باید زبرتر و طرف دیگر آن برای مرتب کردن و زیبایی نهایی باید نرم‌تر باشد. یک لاک با رنگ دلخواهتان انتخاب کنید. اگر در حین لاک زدن مقداری از آن به پوست اطراف ناخن‌ها مالیده شد، دستپاچه نشوید؛ کمی صبر کنید تا لاک ناخن‌های‌تان کاملا خشک شود، سپس دست خود را در محلول آب گرم و صابون قرار دهید. حالا لاک به راحتی از اطراف ناخن‌ها پاک می‌شود و ناخن‌های‌تان زیبا و کامل به نظر می‌رسند.

یکی از بهترین و ساده‌ترین کارها برای زیبا به نظر رسیدن دست‌ها این است که اصلا ناخن‌های خود را نجوید. برخی افراد به انجام این کار عادت دارند و سال‌هاست که ناخن‌های‌شان را می‌جوند. با این کار نه تنها ناخن‌ها ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کنند، بلکه بعدها هم اگر دیگر ناخن‌های‌تان را نجوید و بخواهید آنها را بلند کنید، ناخن‌ها بسیار ضعیف و شکننده خواهند بود. ناخن جویدن یکی از علائم اضطراب و استرس شدید است. وقتی ناآرام و بی‌قرار هستید، آدامس بجوید، شروع به تاب دادن موهای‌تان کنید و یا اینکه چیزی بخورید. باید سعی کنید دست‌ها و دهان‌تان مشغول کار دیگری باشند. حتی افرادی که عادت به ناخن جویدن ندارند هم در مواقع پراسترس و پرتنش به‌طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند. دو راه برای جلوگیری از این وضعیت وجود دارد. شما می‌توانید نگرانی‌های خود را کنار گذاشته یا با آنها مقابله کنید و یا از عامل بازدارنده کمک بگیرید. برخی عوامل بازدارنده عبارتند از استفاده از یک لایه بدبو و بدمزه روی ناخن‌ها تا هنگام جویدن ناخن‌ها از انجام آن منصرف شوید و یا اینکه ناخن‌های خود را به شکل زیبایی طراحی کنید؛ آنقدر که به محض بردن دست‌تان به سمت دهان، زیبایی آن مانع از این کار شود.

چگونه دستانی تمیز و پاک داشته باشیم؟