محلول آرامبخش

مواد اولیه :

4 ق. غ. خرد شده گزنه 2 ق.غ. خرد شده گل گاوزبان

4 ق.غ. خرد شده برگ کاسنی 4 ل. آب جوش

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را با آب به مدت 10 دقیقه بر روی حرارت قرار داده سپس آن را برداشته و یک روز صبر کنید سپس آن را صاف نمائید. برای مصرف پس از استحمام مقداری از آن با اسفنج حمام به بدن بمالید نیم ساعت صبر کرده بدن را بشوئید. اگر در منزل وان داشته باشید 2 لیوان از محلول را در وان ریخته استراحت کرده سپس بدن را خشک کنید. هفته ای 2 بار این عمل را انجام دهید.

فواید : این محلول لطیف کننده و آرامبخش می باشد.

محلول لطیف کننده پوست

مواد اولیه :

2 ل. سرکه سیب (انگور) 2 ل. آب

4 ق.غ. خردشده نعناع 2 ق.غ. خرد شده ریحان (سوسنبر)

طرز تهیه و مصرف :

سرکه و آب را در ظرفی ریخته بر روی حرارت قرار داده، قبل از جوش آمدن آن را بردارید، گیاهان را در این محلول ریخته مجدداً آن را به مدت 15 دقیقه حرارت دهید. از حرارت برداشته پس از 8 ساعت آن را صاف کنید. برای مصرف پس از شستشوی بدن با اسفنج حمام قدری از آن را به مدت 5 دقیقه به بدن ماساژ دهید 20 دقیقه صبر کرده سپس بدن را بشوئید. در صورت داشتن وان 1 لیوان آن را در آب وان ربخته نیم ساعت استراحت نمائید سپس بدن را خشک کنید.

فواید : این محلول پوست را لطیف نگه می دارد.

لوسیون آرامبخش

مواد اولیه :

8 ق. غ. الکل سفید 50 درجه 1 ق.چ. روغن آویشن

2 ق.چ. روغن استوخودوس 2 ق.چ. روغن بادام شیرین (مرزنجوش)

طرز تهیه و مصرف :

الکل و روغن ها را مخلوط نموده، در ظرفی ریخته خوب تکان دهید. برای مصرف 1 قاشق مرباخوری از مواد را در 1 لیوان آب گرم ریخته با اسفنج حمام پس از شستشوی بدن، به تمامی بدن ماساژ دهید 20 دقیقه بعد بدن را بشوئید. در صورت داشتن وان 2 قاشق غذاخوری از لوسیون فوق در آب وان ریخته مدت نیم ساعت صبر کرده سپس بدن را خشک کنید.

فواید : این حمام آرامبخش می باشد.

استفاده از محلول لطیف کننده و آرامبخش پوست در حمام