مراقبت از پوست

اگر پوست شما در طی بارداری خشک تر می شود، از صابون استفاده نکنید، زیرا صابون باعث رفع لایه های روغنی طبیعی پوست می شود. برای این کار، از لوسیون مخصوص کودکان و یا از صابون های گلیسیرینه و یا ژل های شستشو بدن حاوی گلیسیرین استفاده کنید.

همیشه بعد از حمام، از روغن های مخصوص بدن استفاده شود تا کم آبی بدن به حداقل برسد. در این دوران به مدت طولانی نخوابید و به مدت طولانی در حمام نمانید.

استفاده از لوازم آرایشی برای حفظ روحیه شما بسیار خوب است و می توانید از فرآورده های مرطوب کننده جهت پیشگیری از دفع آب پوست استفاده کنید.

رنگدانه های پوستی

تقریباً رنگدانه های پوستی اغلب زنان باردار پررنگ تر می شوند؛ به خصوص در آن نواحی از صورت که قبلاً دچار رنگدانه بوده اند. به عنوان مثال؛ رنگ کک مک ها، خال و هاله دور سینه، ناحیه تناسلی و پوست قسمت داخلی ران ها، زیر چشم و زیر بغل ممکن است تیره تر شوند.

یک خط تیره که به نام خط «لینانیگرا» خوانده می شود، اغلب از زیر ناف تا ناحیه تناسلی ادامه می یابد. این خط می تواند شکم مادر را به دو قسمت مجزا تقسیم کند.

بعد از تولد کودک، خط «لینانیگرا» و آرلئوی دور سینه معمولاً برای مدتی تیره تر باقی می ماند. اما کلیه رنگدانه های پوستی به تدریج مح و یا بسیار کم رنگ می شوند نور خورشید بر روی تمام نواحی پوست بدن اثر می گذارد؛ به خصوص بر روی صورت و نواحی حساس مثل نوک سینه ها.