گاهی به نظر می رسد تمام عوامل در جنگ با سلامت پوست شما هستند : استرس ، کمبود خواب ، دما و میزان رطوبت هوا و هورمون ها . بعضی اوقات جوش های سر سفید درست روی پوست صورت اولین اتفاقی هستند که اول صبح می بینیم ! و چین و چروک هایی که در اثر فشار روحی و استرس به وجود آمده اند نیز تنش را در ذهن شما افزایش می دهند . خوشبختانه لیستی از راهکارهای بسیار ساده اما موثر وجود دارد که کاربرد تمام موارد آن پس از بارها تجربه ثابت شده است . برای دانستن این راهکارها با این مطلب همراه شوید .

 

زیاد آب بنوشید

با این حال که نوشیدن آب باید بخشی کاملا عادی و روتین از زندگی انسان ها باشد ، بسیاری از ما میزان آبی را که بدن به آن نیاز دارد دریافت نمی کنیم . سلامت پوست شما مستقیما با میزان رطوبت بدنتان در ارتباط است و همچنین نوشیدن میزان مناسبی از آب خالص در روز بهترین راه تامین رطوبت بدن محسوب می شود . همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و هر چند وقت یک بار حتما آب بنوشید .

 

مرطوب کننده

اصلا مهم نیست شما شانزده ساله هستید یا شصت ساله . استفاده ی روزانه از یک مرطوب کننده برای سلامت و درخشندگی پوست ضروری است . مرطوب کننده های زیادی را می توانید در بازار پیدا کنید و یکی از آنها را با توجه به نوع پوست خود انتخاب نمایید . بعد از شست و شو ی صورت ، مرطوب کننده بزنید . البته برای استفاده از مرطوب کننده بهتر است پوست کاملا خشک نشده باشد . در این صورت کرم رطوبت را در پوست اسیر می کند و ظاهری شاداب به آن می بخشد .

 

ضد آفتاب بزنید

نه تنها در ساحل و مسافرت ، استفاده ی روزانه از ضد آفتاب را فراموش نکنید. این نکته ی ساده از مشکلات عمده ی پوستی مثل چین و چروک ها ، لکه های پوستی ، خال و غیره پیشگیری می نماید . علایم سالخوردگی در برخی حتی از بیست سالگی نمایان می شوند و استفاده از این نکات برای به تعویض افتادن سالخوردگی ضروری است .

 

رتینول خود را بیابید

رتینول یک ترکیب شیمیایی از مشتقات ویتامین A است . این ترکیب برای استفاده در کرم های ضد چروک محبوبیت بالایی دارد و فواید آن برای مبارزه با سالخوردگی به اثبات رسیده است . رتینول در واقع تولید سلول های جدید پوستی را تحریک می کند و موجب جوانسازی آن می گردد . رتینول حتی در ایجاد تعادل در رنگ پوست موثر می باشد .

 

لایه برداری

یکی دیگر از نکات مهم در  حفظ زیبایی استفاده از لایه بردار شیمیایی است .اما چرا شیمیایی ؟ اگر از لایه بردارهای فیزیکی استفاده کنید ، ممکن است پارگی های ریزی در سطح ظریف پوست بوجود آید و رطوبت طبیعی آن از بین برود . به این ترکیب آکنه ها و چین و چروک ها برای خودنمایی فرصت پیدا می کنند . لایه بردارهایی با نام آلفا هیدروکسی اسید مثل اسید لاکتیک منافذ پوست را از سلول های مرده پاک می کنند و درخشندگی را به پوست باز می گردانند .

 

مصرف ویتامین ها

ویتامین ها برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند . اما تمام ویتامین ها یکسان نمی باشند . اگر بخواهیم تنها به ویتامین های مناسب برای درخشندگی پوست بپردازیم ، ویتامین A ، بیوتین ، ویتامین C و ویتامین B در صدر هستند و در مواد غذایی همچون بادام ، بادام زمینی و سبزیجات سبز وجود دارند . می توانید این ویتامین ها را به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار دهید .

 

خواب

بزرگسالان معمولا بین 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند . اما اکثرا از خواب کافی بهره نمی برند . در طول خواب بدن ما خود را بازسازی می کند و به همین دلیل نیاز بدن به خواب در دوران بیماری افزایش می یابد . ترمیم پوست شامل این بازسازی می شود . اگر در شبانه روز  خواب کافی نداشته باشید ، پوست بیش از هر اندام دیگری متضرر خواهد شد . باید میان تمام مشغله های خود زمان کافی برای خواب در نظر بگیرید .

 

حتما ارایش خود را قبل از خواب پاک کنید

بیایید با هم صادق باشیم ! همه ی ما حداقل یک شب را بدون پاک کردن آرایش خود به رختخواب رفته ایم . این کار اما موجب گرفتگی منافذ پوست می شود ، جوش ها را بجود می آورد و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد . حتی برای تنبل ترین خانم ها هم پاک کردن آرایش قبل از خواب واجب است .

 

انجام منظم تمرینات ورزشی

بله ، تمرینات ورزشی منظم علاوه بر سلامت جسم و روح ،  سلامت پوست را نیز بهبود می دهد . ورزش از استرس شما می کاهد و همچنین شما را به مصرف هر چه بیشتر آب آشامیدنی تشویق می کند که هر دو در جهت سلامت پوست می باشند .