1-معلق کردن سر

با افزایش جریان خون در سر، فولیکول های مو به رشد بیشتر تحریک می شوند. بنابراین معلق نگه داشتن سر رو به زمین چند دقیقه در روز به مدت یک هفته در ماه روشی متداول برای افزایش سرعت رشد موها می باشد.

2-کلاه دوش سر کنید

پوشاندن موها در یک کلاه پلاستیکی مانند کلاه دوش، به مدت طولانی مانند استفاده در طول شب، می تواند رشد موها را سرعت بخشد. مطالعات نشان داده افزایش دما باعث تحریک غدد موجود در پوست سر شده و موها بیشتر رشد می کنند. برخی برای تاثیر بیشتر از روغن های مفید مانند روغن کرچک قبل از قرار دادن کلاه روی موها استفاده می کنند. این کار حتی اگر تاثیری هم در رشد موها نداشته باشد، باعث نرم شدن موها خواهد شد.

3-روغن ماهی

این روغن سرشار از اسیدهای چرب مفید و امگا3 است که تا حد زیادی باعث تغذیه پوست سر می شود. اما به دلیل بوی بدی که دارد، سعی کنید فقط وقتی در خانه هستید از این روغن استفاده کنید و قبل از حضور افراد دیگر، موها را شستشو دهید.

4-ماساژ با انگشتان

ماساژ پوست سر به مدت 5 تا 20 دقیقه در روز می تواند باعث تشویق رویش موها شود. هیچ دلیل علمی پشت این روش نیست. اما تجربه نشان داده تاثیر گذار است. انتهای نورون های عصبی در نوک انگشتان که با پایانه اعصاب پوست سر برخورد می کند، باعث برانگیختن رشته های عصبی و افزایش سرعت رشد موها می شود.

5-فلفل قرمز

مخلوط کردن پودر فلفل قرمز با روغن های مناسب پوست سر و ماساژ آن روی پوست سر، باعث افزایش جریان خون در این قسمت شده و خون تازه به فولیکول های مو می رسد و در نتیجه سرعت رویش موها افزایش می یابد.

6-ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و باعث درخشان شدن موها می شود. همچنین تار های مو را استحکام بخشیده و در نتیجه باعث افزایش سرعت رشد موها خواهد شد.

7-آب فراوان بنوشید

آب نقش مهمی در سلامتی دارد. با نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز نه تنها پوست شفاف تر خواهد شد، بلکه موها درخشان و مستحکم شده و رشد آن نیز سرعت پیدا خواهد کرد.

8-از اتو و سشوار پرهیز کنید

بعضی روزها را به موهای خود استراحت داده و از سشوار و اتو کشیدن آن ها اجتناب کنید. حرارت مستقیم باعث ضعیف و کدر شدن موها خواهد شد.

9-روبالشی ابریشمی استفاده کنید

روبالشی نخی باعث خشک شدن ساقه مو و موخوره شده و تارهای مو را ضعیف خواهد کرد که منجر به ریزش مو می شود. اگر روبالشی خود را با یک روبالشی ساتن ابریشمی تعویض کنید، پس از بیدار شدن، موییروی بالش مشاهده نخواهید کرد.

10-ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر یکی از مهم ترین موارد در رشد و تقویت موها است. خودتان هم می توانید هنگام شستشوی سر، ماساژ انجام دهید. کاری که باید انجام دهید، بیش از یک دقیقه ماساژ پوست سر است که باعث برانگیخته شدن فولیکول های مو و افزایش رشد می شود.