هیچ چیزی بهتر از موهای زیبا و سالم به شما احساس خوب نمی دهد. و این احساس خوب را موهای نازک و ضعیف از بین خواهد برد. خوشبختانه ترفند هایی وجو دارد که باعث افزایش حجم موها شده و ظاهری زیبا و پرپشت به آنها می دهد.

کسانی که حجم موی کمی دارند، به طور الزام دچار کم پشتی موها نیستند، بلکه تارهای موهای آنها نازک است و این مشکل اغلب باعث ضعیف و شکننده بودن آن می شود و زودتر دچار موخوره می شوند. این وضعیت سبب دشواری حالت دادن به موها می شود. اما خوشبختانه راه های ساده و بی ضرری وجود دارد که این مشکلات برطرف شود.

1-کوتاهی موها

موهای کوتاه تر، ظاهری پرحجم تر به موها می دهد زیرا وزن کمتری دارد و موجب پرپشت دیده شدن موها در قسمت سر شود. مدل کوتاهی مو که انتخاب می کنید، بسته به حالت صورت شما دارد. صورت های گرد، مدل موی بلند تر و لایه لایه را انتخاب می کنند تا صورت را باریکتر نشان دهد. افراد با صورت های بلند، مدلی را با قسمت زیری پرتر انتخاب می کنند تا از بلندی و لاغری صورت بکاهد. صورت های الماسی نیاز به مدل مویی دارند که طول آن تا پهنترین قسمت صورت برسد.

2-لایه ها را بیشتر کنید

به طور عمومی، موهای صاف و تک لایه باعث کم حجم نشان داده شدن موها می شود. لایه لایه کردن موها باعث افزایش حجم ظاهری مو می شود به خصوص اگر موها دارای حاشیه ای نامرتب باشد. لایه ها برای ایجاد حداکثر حجم باید در میان موها به وجود آید و نه خیلی نزدیک به انتهای ساقه یا کف سر.

3-رنگ مو

اول از همه، ما زیبایی طبیعی را دوست داریم. اما برخی خانم ها متوجه می شوند که رنگ کردن موها باعث افزایش حجم موها می شود. استفاده از هایلایت و لولایت ها باعث ایجاد تصور سه بعدی بودن موها شود. خود ترکیب رنگ مو باعث ضخیم تر شدن تارهای مو می شود، بنابراین موها پرحجم تر خواهد شد.

4-تغییر حالت مو

17pic2

اگر موهایتان را همیشه به یک سمت شانه می کنید، موها عادت به رفتن به همان سمت سر دارد. سعی کنید موها را از کف سر جدا کرده در ریشه حجم را افزایش دهید. سعی کنید موها را به سمت طرف مخالف شانه کرده و یا برای سه بعدی شدن آن را به صورت زیگزاگی در آورید.

5-انتخاب شامپوی مناسب

هنگام انتخاب شامپو و نرم کننده به نوع موی خود توجه کنید. موهای چرب و خشک نوع متفائتی از شامپو را نیاز دارند. شامپو برای موهای نازک و چرب باید باعث شسته شدن چربی شده و برای موهای خشک باید باعث آبرسانی موها شود. اگر موهای چرب دارید ممکن است هرروز نیاز به شستشو با شامپو داشته باشید اما موهای خشک نیاز کمتری به شامپو خواهد داشت.

6-خشک کردن موها از پایین سر

سشوار باعث افزایش حجم موها خواهد شد. موهای شما عادت به خشک شدن در حالت معمول دارد یعنی وقتی سر رو به بالا است و موها به سمت پایین ریخته شده است. اما اگر هنگام خشک کردن مو با باد گرم سشوار سر خود را رو به پایین گرفته و از قسمت زیری موها شروع به خشک کردن کنید. این کار باعث افزایش حجم در قسمت ریشه موها خواهد شد.

7-پرهیز از استفاده زیاد از موس و فوم های حالت دار کننده

17pic3

در حالی که مقدار کمی موس می تواند حجم زیادی به موها بدهد، مقدار زیاد آن می تواند موها را صاف و سنگین می کند. برای موهای کوتاه به اندازه یک گردو و برای موهای متوسط به اندازه یک تخم مرغ از موس بردارید.

می توانید موس و فوم حالت دهنده را به طور طبیعی بسازید. برای این کار یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با مقدار مساوی کره شیا مخلوط کرده و با هم زن آنقدر بزنید تا سفید شده و حالت کفی به خود بگیرد. برای محکم نگه داشتن موها می توانید دستو با ژلاتین را امتحان کنید. یک چهارم قاشق چایخوری ژلاتین را در نصف استکان آب در حال جوش حل کنید. سپس 10 قطره روغن دلخواه مانند رزاری یا اسطوخودوس به آن اضافه کرده و اجازه دهید خنک شود و سپس استفاده کنید.

8-فرکننده ها

فرکننده ها حتی مدل های قدیمی می توانند بهترین بالابرنده ریشه موها باشند. فرکننده ها را از ریشه مو شروع کنید تا حجم مو را افزایش دهد. البته اگر از دستگاه های حرارت دهنده استفاده می کنید، سعی کنید اول از موها در برابر حرارت محافظت کنید.