ریزش مو یکی از مشکلات عمده بین بیشتر افراد است. سیر یکی از متداول ترین چیزهایی است که در بیشتر آشپزخانه ها یافت می شود. از سیر می توانید برای کنترل ریزش مو نیز به طور موثر استفاده کنید. سیر دارای ترکیبات خاصی است که می تواند در مبارزه با ریزش مو به شما کمک کند.

سیر چگونه در کنترل ریزش مو موثر است؟

ترکیبات معینی که سیر را به یک دارو برای ریزش مو تبدیل کرده است شامل:

  • روی، سولفور و کلسیم
  • خواص میکروب کش و ضد عفونی کننده
  • دارای ماده ای به نام سلنیوم است که گردش خون را افزایش داده و باعث رشد مو می شود
  • باعث ضد عفونی شدن فولیکول های مو  و جلوگیری از بسته شدن منافذ می شود
  • درمان شوره سر نیز هست

روش های استفاده از سیر

سیر و روغن نارگیل برای رویش مو

روغن نارگیل در ترکیب با سیر دارای خواص چندگانه ای خواهد شد که از ریزش مو جلوگیری می کند. دو حبه سیر را پوست کنده و به قطعه های کوچک خرد کنید. سپس آنها را به مقداری روغن نارگیل گرم شده اضافه کنید. مخلوط را روی پوس سر ماساژ داده و 30 دقیقه صبر کنید و طبق معمول همیشه موها را شستشو دهید.

سیر و عسل

همچنین می توانید سیر را با عسل مخلوط کرده و درمان ریزش مو را تجربه کنید. 8 حبه سیر را پوست کنده و له کنید و آب آن را جدا کنید و به یک قاشق عسل اضافه کنید و روی پوست سر و ساقه موها به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید. تکرار این روش دو بار در هفته توصیه می شود.

سیر و زنجبیل

زنجبیل نیز یکی از مواد رایج در آشپزخانه است. سیر و زنجبیل در کنار یکدیگر می توانند به خوبی با ریزش مو مبارزه کنند. دو قطعه متوسط زنجبیل را با 8 حبه سیر مخلوط کرده و به خوبی له کنید و سپس کنار بگذارید. اکنون یک روغن ناقل مانند نارگیل یا زیتون را در ظرفی دیگر گرم کرده و مخلوط سیر و زنجبیل را به آن اضافه کنید. مخلوط را تا زمانی که تغییر رنگ نداده از روی حرارت برندارید. وقتی طلایی و قهوه ای شد برداشته و اجازه دهید خنک شود و روغن را صاف کنید. روغن صاف شده را روی پوست سر و موها ماساژ داده و 30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپوی همیشگی شستشو دهید. تکرار این روش دو بار در هفته مثر است.

ممکن است هنگام استفاده از سیر احساس تحریک و خارش روی پوست سر کنید که طبیعی است. اما اگر این خارش و التهاب به حد غیر قابل تحمل رسید سرع شستشو داده و استفاده نکنید. فراموش نکنید هیچ وقت سیر از سیر یا روغن سیر به تنهایی روی پوست استفاده نکنید.