مه شو: هر نوع فعالیت ورزشی که به نوعی از وزنه در آن استفاده شده باشد و آنهایی که موجب کشش عضلات می شوند، راه حلی ایده ال و بسیار مفید برای حفظ متابولیسم در زمانی طولانی تر خواهند بود.

compu

اگر چه تمرینات کاردیو، موجب بالا بردن سوخت و ساز بدن و چربی سوزی می شوند، از آن سو، فعالیت های آرام و باقدرت هم باعث افزایش حجم عضلات شما می شوند که نتیجه آن، چربی سوزی طولانی مدت خواهد بود.

در ضمن چنانچه تمام روز ، فعالیت فیزیکی خاصی نداشته باشید، در نتیجه عدم تحرک کافی برای عضلات و صرف انرژی لازم، طبیعتا بدن هم در انجام فعالیت هایی که منجر به تولید انرژی می شوند، دیگر حرفه ای عمل نکرده و خاموش خواهد شد. پی آمد چنین روندی، پایین ماندن متابولیسم بدن در تمام طول روز است که این اتفاق خوبی برای بدن نخواهد بود و به تدریج طی سالها، موجب بروز امراضی مثل بیماریهای قلبی و عروقی، کلسترول بالا، دیابت و چاقی خواهد شد.

نکات زیر راهنمای خوبی برای حفظ متابولیسم بالا در طی روز، بخصوص برای افرادی که تحرک و فعالیت بدنی خاصی ندارند، خواهد بود:

- بین ساعات 9 تا 5 بعد از ظهر، 2 بطری آب بنوشید.

- هر دو ساعت، میان وعده ای سالم وکم چرب یا بدون چربی مثل آجیل و میوه میل کنید.

- وعده ناهار سبکی داشته باشید و یا اینکه، وعده خود را به 3 وعده کوچکتر تقسیم نمایید.

- اگر پشت میز یا کامپیوتر کار می کنید، برای آوردن آب، از صندلی بلند شوید.

- به جای ارسال ایمیل و تماس تلفنی با همکاران در محل کار، حضورا به دیدن آنها رفته و هر چند وقت یکبار، از پشت میز بلند شده و کمی راه بروید.

- به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

- بعد از نهار و وعده عصرانه، 10 دقیقه پیاده روی نمایید.

- حتی می توانید پشت میز هم ، برخی حرکات یوگا را انجام دهید.فراموش نکنید تا نیم ساعت پس از صرف ، فعالیت یا ورزش سنگین انجام ندهید.در این مواقع، پیاده روی آرام، بهترین گزینه برای بهبود عملکرد گوارشی و حفظ سلامت و تناسب اندام شما خواهد بود.