مه شو: اگر زمان زیادی را به ورزش و فعالیت های ورزشی اختصاص می دهید، توصیه می کنیم موارد زیر را به دقت مطالعه بفرمایید.این نکات از اشتباهات رایج در میان برخی افراد است که ساعتها وقت خود را در باشگاههای ورزشی سپری می کنند و در نتیجه عدم توجه کافی به این موارد مهم، گاهی دچار مشکلات پوستی و عضلانی می شوند:

اشتباهات رایج پس از انجام تمرینات ورزشی

1-خنک نکردن بدن پس از تمرین

بعد از اتمام تمرینات ورزشی، چه در باشگاه و چه در منزل، حتما به بدن فرصت بدهید تا ضربان قلب و فشار خون به سطح نرمال و طبیعی خود بازگردد تا به این ترتیب، احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتر شود.

m9

توصیه کارشناسان ورزشی این است که تمرینات خود را با حرکات سبک ایروبیک مثل پیاده روی بر روی تردمیل به پایان برسانید تا بدن کم کم به سطوح استراحت خود نزدیک شده و به آرامی خنک شود.

2- عدم انجام حرکات کششی

انجام چند حرکت ساده کششی در پایان تمرینات ورزش به کاهش دردهای عضلانی روز بعد بسیار کمک خواهد کرد.

m1

3- دوش نگرفتن

شاید آخرین نفری باشید که از باشگاه خارج می شوید ،مهم نیست! اما سعی کنید بلافاصله بعد از تمرین، حتما دوش بگیرید.در غیر اینصورت ممکن است دچار عفونت های پوستی شده و محیط را برای جذب باکتری ها فراهم سازید که همین اتفاق، می تواند منجر به خارش و مشکلات پوستی جدی در آینده شود.

m4

4- عدم تعویض لباس ها

عوض نکردن لباسهایی که ضمن تمرین به تن دارید، با جذب رطوبت و عرق بدن، می تواند باعث عفونت های پوستی و حساسیت در افراد شود.

بنابراین بعد از تمرین، بلافاصله دوش گرفته و لباسهای خود را تعویض کنید.

m3

شستن لباسها را هرگز فراموش نکنید.برخی ورزشکاران، لباسها را پهن کرده و بار بعد دوباره آنها را می پوشند.پس از رسیدن به منزل، لباسها را شسته و حتما آنها را پهن کنید تا از بروز مشکلات پوستی، بخصوص در فصل تابستان جلوگیری کنید.

5- نوشیدنی های مضر بلافاصله بعد از ورزش

نوشیدنی های حاوی الکل، بلافاصله بعد از اتمام تمرینات ورزشی، مانع از بهبود سریع عضلات و موجب کم آبی بدن می شود.

m5

نوشیدن آب حداقل 30 دقیقه بعد از تمرین، بهترین نوشیدنی محسوب می شود.

هیدراته نگه داشتن بدن را هرگز فراموش نکنید.

6- کم خوابی

بنا به باورراشل کاسگرو، مربی و کارشناس بدن سازی و پرورش اندام، بعد از یک تمرین سنگین، خوابیدن اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت.چرا که این زمانی است که بدن برای بهبود و ساخت عضلات قوی تر و ریکاوری به آن احتیاج دارد.

این فرصت طلایی را از بدن نگیرید، ضمن اینکه با توجه به این موضوع،نتیجه بهتری هم از تمرینات خود خواهید گرفت.

m6

زیبا و سلامت باشید.