با ورزش کردن لاغر شوید

ورزش را نیز در کنار برنامه رژیمتان قرار دهید آن گاه نتایجی بدست خواهید آورد که در طول زندگیتان موثر خواهد بود. نه تنها رژیمتان سریع تر به نتیجه می رسد بلکه اندامتان نیز از تناسب خاصی برخوردار خواهد شد علاوه بر این سلامتتان نیز رو به بهبود خواهد رفت. مشکلی که ما اکنون با آن مواجه هستیم این است که با کاهش وزن یک باره وزنمان ثابت نخواهد ماند این کاهش و افزایش همواره در نوسان است.

اولین نفعی که از هر نوع ورزش کردن عایدمان می گردد این است که در در تماس نزدیک تری با جسم خود قرار می گیریم و اگر با خود صادق باشیم درخواهیم یافت که چاق هستیم آن گاه از خودمان خجالت می کشیم و از خودمان دلگیر می شویم و با دیدن خود در آینه متوجه می شویم که چه به روز خود آورده ایم. سپس این فکر در ما جان می گیرد که این جسم ما نیست و از گردن به پایین بدن دیگری است که به سرما اتصال یافته است! و این است آنچه که چربی زیادی به روز ما می آورد. شاید ظاهرمان نیز باعث رنجمان می گردد. ما نسبت به سلامتی خود کوتاهی کرده ایم حتی حواس دیگرمان، مانند حس شنوایی، بویایی، و بینایی نیز مختل می شوند و مسائل جنسی نیز ندیده گرفته می شود و یا به طور کلی فراموش می گردند. بدیهی است که چرا چاقی مزمن با خود این همه نابسامانی و ناخوشی به همراه دارد.

در حالی که کاستن وزن برای تقویت روحیه اعجاب انگیز است و شاید دارای انگیزه ای آن چنان قوی برای شکستن عادات بد و تصویر زشتی که از خود در ذهن مان ساخته ایم در بر نداشته باشد. اگر چه ممکن است از صمیم قلب علاقمند به اندیشه داشتن اندامی زیبا باشید اما داشتن و حفظ کردن آن اندام زیبا مشکل تر است. حتی وقتی که چربی اضافی را از خود زدودید، اگر به طریقی نتوانید اندام تازه به دست آورده خود را آن چنان که باید حفظ کنید آن چربی های اضافی دوباره به جای خود بازخواهند گشت. مطمئنا چنین خواهد بود.

ورزش کردن برایتان این امکان را به وجود می آورد که جسم خود را حفظ کنید. همان طوری که خم می شوید و به بدن خود کش و قوس می دهید، اندام هایتان را بالا و پایین می کنید، عضلات شما که سال ها خفته بوده اند، ناگهان بیدار می شوند. خوشحالی فطری را نیز با خود در وجودتان بیدار می کنند. شاید برای اولین بار در زندگی از این که می توانید چون یک گربه به ستون فقرات خود کش و قوس بدهید لذت ببرید و احساس کنید عضلاتتان آنچنان در کنترل شما است که از آنها هر چه بخواهید انجام خواهند داد.