ورزش های کششی

قبل از شروع هر نوع تمرین روزانه، همیشه بدن را به آرامی گرم کنید. برای انجام این کار چندین تمرین کششی مناسب به شما آموزش داده می شود :

سر و گردن

همیشه گردن خود را با احتیاط حرکت دهید. و سر را به آرامی بچرخانید سر خود را به آرامی ابتدا از یک طرف به طرف دیگر و سپس به سمت بالا و پایین بچرخانید.

این حرکات را تکرار کنید. این بار چرخش سر را از سمت دیگر شروع کنید. حال سر را صاف نگاه داشته و آن را به آرامی به سمت راست، عقب، جلو و سپس سمت چپ بچرخانید. حال دوباره سر را به حالت اول برگردانید تا صورت در جلوی بدن قرار گیرد. گردن و پشت را صاف نگهدارید. و دست خود را روی زانو قرار دهید تا به ایجاد کشش کمک کند.

کمر

به راحتی بر زمین بنشینید؛ در حالی که پاهایتان به صورت ضربدری بر روی هم قرار گرفته اند. کمر را صاف نگه دارید و به آرامی گردن خود را به سمت بالا بکشید.

نفس را بیرون دهید و بالا تنه را به سمت راست بچرخانید و دست راست را در پشت خود قرار دهید دست چپ را روی زانوی راست قرار داده و از این دست برای ایجاد چرخش بیشتر بدن کمک بگیرید. در این حالت به آرامی عضلات کمر را تحت کشش قرار دهید. همین حرکت را خلاف جهت حرکت قبل انجام دهید.