چرا گرم کردن بدن لازم است ؟

گرم کردن مناسب بدن قبل از شروع هر تمرین باعث می شود که بدن آمادگی کامل برای انجام چندین نوع تمرین را به دست آورد و بتواند به راحتی به انجام روزانه حرکات ورزشی عادت کند.

گرم کردن باعث می شود تا از اعمال فشار بر عضلات بدن کاسته شود. با گرم کردن ملایم بدن، عضلات و مفاصل نرم تر شده و از ایجاد فشار بر عضلات کاسته می شود. بنابراین، احتمال خطر هر نوع صدکه از بین می رود.

شما ممکن است از گرفتگی عضلات و سفتی و خشکی بدن در صورت گرم نکردن بدن قبل از شروع تمرینات رنج ببرید.

کشش شانه ها و ساق پا

دست ها را از پشت یکی از بالا و یکی از پایین به آرامی به هم قلاب کنید. در صورتی که دست ها به هم نرسند خود را تحت فشار قرار ندهید.

بازو و شانه ها

در حالی که هر دو پا در زیر باسنتان قرار گرفته اند، بر روی زمین بنشینید. بازوی راست را بلند کرده و آن را به آرامی به سمت سقف بکشید. حال بازو را به کنار سر ببرید و همان دست را به سمت پشت خم کنید. دست چپ را بر روی بازوی راست بگذارید و آن را به آرامی به سمت پایین فشار دهید.

حال بازوی چپ را خم و دست خود را به پشت ببرید و سعی کنید با دست راست کف دست چپ را بگیرید. حالت کشش را به مدت 20 ثانیه حفظ و  در این حالت بدن را سبک کنید این حرکت را با بازوی دیگرتان نیز انجام دهید.

ساق و کف پا

در حالی که پشت خود را صاف نگاه داشته اید، بر روی زمین بنشینید و پاها را به صورت کشیده در جلوی بدن قرار دهید دست ها را بر کف زمین و پشت باسن قرار دهید تا بتواند وزن بدن را به خوبی حمایت کند.

حال زانو را به آرامی خم کنید و سپس آن را تحت کشش قرار دهید. این حرکت را با پای دیگر نیز تکرار کنید. این تمرین باعث تقویت عضلات ران و ساق پا می شود.