هیچ چیزی بهتر از حرکات کششی نیست. احساس بسیار خوبی داده و تفاوت زیادی در سلامتی و تعادل در زندگی ایجاد خواهد کرد. اختصاص دادن چند دقیقه از صبح برای این حرکات باعث می شود روز فوق العاده ای را آغاز کنید. بسیاری از افراد که مدت زیادی از روز را پشت میز می نشینند، دچار درد و تنش زیادی را احساس می کنند. اما با این چند حرکت کششی ساده می توانند از بروز و شدت این درد ها جلوگیری کنند. این درد ها هنگام صبح به دلیل انباشته شدن مایعات بدن شدیدتر است. این حرکات می تواند گردش خون را بالا برده و درد را کاهش دهد.

فواید حرکات کششی

انعطاف پذیری بیشتر

حرکات کششی باعث افزایش انعطاف پذیری می شود. این حرکات کمک می کند اندام ها حرکت خود را حفظ کرده و همچنین دامنه حرکتشان افزایش یابد. طبق مطالعات انجام شده، حرکات کششی، در سلامتی بدن و اندام ها تاثیر بسزایی دارد.

صافتر ایستادن

یکی دیگر از تاثیرات معجزه آسای حرکات کششی، تقویت حالت ایستادن بدن است. پس از انجام مداوم این حرکات، با حالت بدننی صاف و قوی اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت.

کاهش کمر درد

یکی دیگر از فواید آن، درمان کمر درد و جلوگیری از بروز آن است. در مطالعاتی روی کارمندان پشت میز نشین، اعلام شد که پس از انجام مرتب و مداوم این حرکات، درد کمر در این افراد به شدت کاهش یافت.

استرس کمتر

حرکات کششی باعث کاهش استرس و آرامش مغز می شود. بدن با تمرکز روی تنفس و کاهش تنش ماهیچه ها، احساس آرامش بیشتری خواهد داشت. از لحاظ فیزیکی باعث افزایش جریان خون شده و از لحاظ روانی باعث تفکر عمیق تر خواهد شد.