mahsho aمه شو: با نزدیک شدن دوره گرما و تابستان، پوست بدن نیاز به مراقبت های ویژه ای پیدا می کند. در این مقاله به نکات اساسی و مهم مراقبت از پوست در فصل گرم تابستان اشاره خواهیم کرد:

1- لایه برداری:

برای داشتن پوستی روشن، نرم و صاف سعی کنید با لایه بردارهای مناسب به ملایمت پوستتان را لایه برداری نمایید. با لایه برداری، سلول های مرده را از روی پوست تیره و کدر بردارید و از تراکم این سلول ها جلوگیری نمایید. پس از لایه برداری با استفاده از تونر ها و مرطوب کننده های مناسب، پوست خود را مرطوب نگه دارید.

بهتر است صبح قبل از استفاده از هرگونه تونر، مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و یا لوازم آرایشی پوستتان را لایه برداری نمایید. توجه کنید که آرایش بر روی پوست های لایه برداری شده ماندگارتر است.

پس از لایه برداری، کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید زیرا پوست به دلیل برداشته شدن یک لایه از آن، حساس می گردد.

2- مرطوب سازی:

با استفاده از ماسک های گوناگون و مناسب، پوست خود را هیدراته سازید و رطوبت آن را حفظ نمایید. در سایت مه شو، طرز تهیه و استفاده انواع ماسک های گوناگون پوست معرفی شده است.

علاوه بر ماسک ها، پوست خود را با بهترین مرطوب کننده، مرطوب سازید. تونر ها نیز برای رطوبت رسانی پوست مفید هستند. با استفاده از مرطوب کننده ها و تونر ها، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. سعی کنید همیشه و همه جا، کرم های مرطوب کننده را به همراه خود داشته باشید.

3- نوشیدن آب کافی:

با گرم شدن هوا و با بالا رفتن درجه حرارت، میزان آب داخلی بدن کاهش می یابد مخصوصا اگر ساعات زیادی را در خارج از منزل بگذرانید. این امر منجر به سردرد، گرمازدگی و حالت تهوع می گردد. علاوه بر اینها، پوست نیز آب مورد نیاز خود را از دست می دهد و دهیدراته می شود. همه شما می دانید که کم آبی پوست موجب ایجاد مشکلات پوستی بسیار مانند چین و چروک و خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن و غیره می گردد.

سعی کنید روزانه حداقل 7 تا 8 لیوان آب بنوشید تا رطوبت بدن را به تعادل برسانید و بدن خود را با آب کافی سم زدایی نمایید. در صورت مصرف نوشیدنی های کافئین دار، باید 3 برابر حد معمول آب بنوشید!

4- کرم های ضد آفتاب:
براساس تحقیقات، بیشتر افراد یا از ضد آفتاب استفاده نمی کنند و یا به میزان کافی آن را مورد استفاده قرار نمی دهند. باید همه به این نکته توجه داشته باشند که کرم های ضد آفتاب باید به میزان کافی استفاده شوند و هر چند ساعت به چند ساعت تمدید گردند. یکبار استفاده از ضد آفتاب در طول روز اصلا کافی نیست.
علاوه بر پوست صورت، پوست بدن خود را نیز با کرم های ضد آفتاب مناسب پوشش دهید و هرچند ساعت یکبار حتما آن را تمدید کنید.
mahsho a
5- ژل های خنک کننده:
چنانچه ضد آفتاب را فراموش کردید، آن را تمدید نکردید، به میزان کافی کرم را استفاده نکردید و یا به هر دلیلی پوستتان دچار آفتاب سوختگی شد، به شما پیشنهاد می کنیم که از ژل های گیاهی بسیار آرام بخش و خنک کننده استفاده نمایید تا از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کرده و از التهاب و قرمزی آن بکاهید.