مه شو: تغذیه، امری بسیار مهم در داشتن پوستی زیبا، باطراوت و جوان است. با داشتن یک برنامه غذایی صحیح و پیروی از آن از پوست خود به عنوان سد دفاعی بدنتان بیشتر مراقبت نمایید.

استفاده از انواع کرم ها برای تقویت پوست مفید می باشد اما به اندازه داشتن تغذیه مناسب نمی تواند مؤثر باشد زیرا بیشتر کرم ها باعث نفوذ مواد مغذی به داخل سلول های پوستی نمی شوند و فقط تا زمانی بر روی پوست هستند که آن را از روی پوستتان نشویید اما با تغذیه سالم همه مواد مغذی و ضروری بدن وارد سلول های پوستی می شوند.

زمانی که مواد غذایی سالم و مفید را مصرف می کنید مواد مغذی آن وارد جریان خون شده و بدین طریق به همه سلول های بدن از جمله سلول های پوست خواهند رسید.

با تغذیه مناسب می توانید بر مکانیسم پیری بدن تأثیر بگذارید. به عنوان مثال، با تغذیه مناسب می توانید روند پیری پوست را به تأخیر بیندازید. به عنوان نمونه مصرف انواع میوه و سبزی تازه مانع از پیری زودرس می گردد زیرا اینگونه مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند.

به منظور رسیدن آنتی اکسیدان بیشتر، بهتر است انواع میوه و سبزی را به شکل خام و یا نیمه پخته مصرف نمایید.

سعی کنید از یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش وزن پیروی نمایید زیرا در غیر این صورت چین و چروک ها به دلیل رژیم نامناسب پدیدار خواهند شد.

رژیم گرفتن و رها کردن آن به شکل متوالی به شکل خیلی جدی به پوست آسیب خواهد زد؛ بنابراین، از یک رژیم بسیار مناسب استفاده کرده و از رژیم گرفتن و قطع آن به شکل متوالی اجتناب نمایید.

یک نکته بسیار مهم برای حفظ آنتی اکسیدان های غذا این است که غذا را به دفعات گرم نکنید زیرا گرم کردن غذا به دفعات زیاد موجب فرایندهای تخریبی اکسیداسیون می گردد و در واقع، آنتی اکسیدان های موجود غذا کاهش می یابند.

غذاها را تا آنجا که امکان دارد گرم نکنید و مدت زمان پخت غذا را کاهش داده و از سرخ کردن زیاد غذا بپرهیزید.