مسلما می دانید که برای سالم نگه داشتن پوستتان باید از مواد مغذی و سالم استفاده نمایید. اما سوال این است که آیا به اندازه کافی مواد مغذی مصرف می کنید؟ آیا بدن شما از مکمل های غذایی و یا آنتی اکسیدان ها بهره مند می شود؟

مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای تمام بدن شما بخصوص پوست شما مفید است زیرا این محصولات سرشار از انتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان هایی نظیر بتاکاروتن و ویتامین های A ، E و C می توانند آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار که بعنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند را محدود کنند. این مولکول ها به سلول های پوست آسیب می رسانند در نتیجه این امر سبب بروز نشانه های پیری در افراد می شود. یکی از بهترین راهها برای کسب آنتی اکسیدان خوردن انواع گسترده ای از میوه ها و سبزیجات است.

متخصصین توصیه می کنند که در رژیم غذایی خود از رنگ ها ی گوناگون و مواد متنوع استفاده نمایید. سعی کنید در وعده های غذایی خود از زغال اخته ، توت فرنگی ، گریپ فروت ، کلم پیچ ، اسفناج و انواع مختلف فلفل استفاده کنید. همچنین مصرف میزان کمی از رب گوجه فرنگی که حاوی آنتی اکسیدانی بنام لیکوپن است نیز توصیه می شود. البته سبزیجات تفت داده شده و برنج قهوه ای را نیز فراموش نکنید.

یک ایده خوب دیگر مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که در ماهی قزل آلا ، ساردین ، تخم مرغ و گردو وجود دارد. اسیدهای چرب امگا3 لایه بیرونی پوست را سالم و محکم نگه می دارند بطوریکه از سموم خارجی و آلودگی ها دور می ماند.

راه ایده آل جهت دریافت مواد مغذی دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. پزشکان معتقدند که مصرف مولتی ویتامین و مواد معدنی در روز برای افزایش مصرف مواد مغذی در صورت نداشتن یک رژیم غذایی متعادل گزینه مناسبی می باشد. البته توجه داشته باشید که اگر مدت زمان طولانی در خارج از منزل هستید و در معرض آلودگی هوا و دود سیگار هستید این یک رژیم غذایی مناسب است.

همانطور که داشتن تغذیه مناسب و سالم دارای اهمیت است ، شما نیز باید از سیگار کشیدن بپرهیزید ، خواب کافی داشته باشید ، بطور منظم ورزش کنید و به مقدار کافی آب بنوشید.

فراموش نکنید که از کرم های ضد آفتاب دارای SPF 30 استفاده کنید و حتما بر روی آن کلمه Broad-Spectrum ذکر شده باشد. اگر از منزل خارج می شوید سعی کنید زمان های حضور در آفتاب را کم کنید همچنین تا حد امکان از قرار گرفتن در برابر خورشید در ساعات 10 صبح الی 2 بعد ازظهر خودداری نمایید و یا از کلاه و پوشش مناسب استفاده کنید و به یاد داشته باشید که هر دوساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.