ـ خوابیدن به پهلو : داشتن موقعیت جنینی در حین خواب ممکن است راحت باشد اما فراموش نکنید که برای پوست شما بد است. پزشکان می گویند فشار دادن صورت بر روی بالش آن هم بمدت 8 ساعت می تواند سبب شکسته شدن پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن شود. سعی کنید تمرین نموده و به پشت بخوابید و اگر در طول خواب بیدار شدید و متوجه شدید که بر روی شکم با پهلوی خود خوابیده اید ، بچرخید و به پشت بخوابید.

ـ استفاده از نی در حین نوشیدن : آیا نوشابه ، چای و یا قهوه را با استفاده از نی برای جلوگیری از کثیف شدن لباس های سفیدتان و یا ممانعت از تماس دهانتان با قوطی ها می نوشید؟! این امر باعث ایجاد چروک در دور دهان شما می گردد. در طولانی مدت غنچه کردن لب ها برای جرعه جرعه نوشیدن از نی باعث ایجاد چین و چروک در اطراف دهان می شود. از نوشیدن با نی خودداری کنید.

ـ محصولات ضد چین و چروک : استفاده از محصولات ضد چین و چروک نظیر رتینول ، پیتید ها و آنتی اکسیدان ها به منظور بهبود ظاهر پوست خوب است. اما سعی کنید از مواد پاک کننده استفاده نکنید. بسیاری از پاک کننده ها حاوی مواد ضد پیری می باشند اما آنها معمولا در غلظت های بالا نمی باشند تا نتایج قابل مشاهده ای را برای پوست شما به ارمغان بیاورند.

از یک پاک کننده ساده و ملایم استفاده کنید. مسلما هزینه کمتری نسبت به نوع ضد چین و چروک آن دارد. پس از استفاده از آن می توانید از یک لوسیون ، سروم یا کرم ضد چین و چروک استفاده نمایید که بر روی پوست باقی بماند و نفوذ کند که در اینصورت نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.

ـ استرس : اگر نگران هستید و به کم خوابی یا بی خوابی مبتلا می باشید بدن شما بدون توقف هورمون استرس تولید می کند که می تواند از جمله عوامل پیری زودرس بشمار آید. کورتیزول هورمون عمده استرس است که باعث شکسته شدن کلاژن شده که این امر می تواند منجر به افتادگی پوست ، چین و چروک و التهاب آن شود.

زمانیکه بدن شما در حال جنگ با خود است مواد مغذی به سمت سایر ارگان های اساسی هدایت می شود و در این میان پوست بی بهره می ماند. استرس و اضطراب می توانند منجر به ایجاد خطوط اخم در میان ابروان شما شوند. تحقیق کنید که چه چیزی باعث آرامش خاطر شما می شود ـ کلاس یوگا ، نوشیدن قهوه با دوستان و ... ـ بعلاوه بهتر است بدانید که ورزش یکی از بزرگترین مسکن های استرس است. زیرا سبب افزایش جریان خون ، رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست و نشاط بخشیدن به چهره می شود.

ـ کرم های ضد آفتاب : بسیاری از محصولات آرایشی ادعا می کنند که حاوی کرم ضد آفتاب هستند که مانع اثرگذاری اشعه های مضر می شوند. اما مسلما میزان آنها کافی نیست تا به دفع آسیب های پوستی و پیری زودرس بپردازد. سعی کنید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که در برابر اشعه خورشید از پوست شما محافظت کند سپس آرایش کنید.

مطالعات نشان داده اند زمانیکه ما ضد آفتاب میزنیم تمام نقاط را پوشش نمی دهیم. به همین دلیل توصیه می شود که از مرطوب کننده در زیر آرایش خود استفاده کنید تا سایر نقاط نیز پوشیده شوند.

ـ تمرکز بر روی چین و چروک ها : خطوط و چین و چروک ها تنها مشکل بشمار نمی آیند. لکه های تیره و نقاط قهوه ای می تواند چهره شما را شکسته کند. در واقع این لکه ها نظیر ناهمواری هایی هستند که سبب می شوند شما حداقل 10 سال مسن تر بنظر برسید.

راه حل آن ، لایه برداری از پوست است زیرا این امر سبب از بین رفتن سلول های مرده که حاوی رنگدانه های تیره هستند، می شود بعلاوه می توانید از محصولات روشن کننده استفاده کنید. همچنین به هیچ وجه کرم صد آفتاب را فراموش نکنید زیرا مانع گسترش لکه های تیره می شود.