قانون طلایی نباید : فراموش نکنید لایه برداری برای پوست ضروری است . حداقل یک یا دوبار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید تا سلول های مرده از پوست جدا شوند. این کار قطعا به پوست شما شادابی و طراوت می بخشد. می توانید از ترکیب پودر گردو و ماست ، که شبیه به چسب می شود ، برای لایه برداری استفاده کنید. آنتی اکسیدان موجود در گردو به سلامت پوست کمک می کند.

آفتاب و پوست نباید : هیچ وقت استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید ، حتی اگر هوا ابری یا سرد باشد . اگر قصد رفتن به مکان هایی را دارید که تابش نور آفتاب در آنها شدید تر است ( مثل ساحل )از ضد آفتاب بیشتری استفاده نمایید . تحت چنین شرایطی حداقل SPF30 برای ضد آفتاب مورد نیاز است.

چه نوع مواد غذایی را مصرف می کنید؟ نباید : مصرف مواد غذایی تند و تخمیر شده ، نمک و مواد غذایی سرخ شده را به حداقل برسانید . به جای این مواد از برنج ، بلغور و سس سیب استفاده کنید.

تمرینات ورزشی نباید : از نکات مراقبت از پوست ، قبل و بعد از ورزش غافل نشوید . قبل از انجام تمرینات ورزشی از یک تونر برای متعادل سازی چربی پوست استفاده نمایید . بعد از ورزش ، پاکسازی را فراموش نکنید و بعد از این پاکسازی از کره روغن قلم و یا روغن زیتون برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده کنید .

خواب به منظور زیبایی نباید: شستشوی صورت و استفاده از مرطوب کننده را قبل از رفتن به رختخواب فراموش نکنید. برای پوست خشک ، از پاک کننده هایی استفاده نمایید که ملایم و بدون الکل هستند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید شستن صورت با آب داغ موجب خشک تر شدن آن می شود.

H2O

نباید : اثرات بی نظیر گلاب را هرگز فراموش نکنید. گلاب از خستگی و پف چشم ها در ساعات روز جلوگیری کرده ، در تعادل pH بدن موثر بوده و پوست شما را به طور طبیعی آبرسانی می کند .

خداحافظی با آکنه نباید : از دستکاری جوش ها پرهیز کنید .زیرا این کار موجب تحریک و قرمزی بیشتر و حتی لکه های پوستی می شود. زمانی که احساس کردید قسمتی از بدن شما در حال جوش زدن است ، ناحیه را با گلاب تمیز کرده و از یک چای سبز کیسه ای استفاده شده روی آن استفاده کنید. اگر عینک آفتابی و یا طبی می زنید ، آن را به طور منظم تمیز کنید تا از نفوذ چربی اضافه و آلودگی به پوست اطراف چشم و بینی جلوگیری شود.

عادت های سالم نباید : خطوط فک و ماهیچه های صورت را نادیده نگیرید . برای مدت تنها پنج دقیقه در روز از تمرینات ورزشی مخصوص صورت استفاده کنید. می توانید لب پایین را ، به گونه ای که روی چانه چین بیافتد ، بیرون آورده و چانه را به سمت زمین نزدیک کنید و یا به بالا ، سمت سقف ، نگاه کرده و لب های خود را جمع کنید. این کار موجب کشش عضلات صورت و در نتیجه محکم شدن آنها می شود.