همه ما بدنبال داشتن پوستی زیبا و درخشان هستیم . اما به ندرت برای رسیدن به چنین هدفی تلاش می کنیم. البته امروزه با وجود زندگی سرشار از مشغله و استرس وقتی برای رسیدگی به پوست باقی نمی ماند. معمولا هیچ یک از ما به این نکته توجه نمی کنیم پوست برای زیبایی و درخشندگی نیاز به مراقبت دارد. در اینجا به شش راهکار برای پاکسازی پوست در منزل اشاره می کنیم.

پاک کننده ها صورت خود را با یک پاک کننده ی صورت به طور کامل شستشو دهید و سپس با یک حوله ی نرم به آرامی صورت خود را خشک نمایید. از شست وشوی صورت با آب داغ اجتناب کنید ، زیرا این کار موجب خشکی پوست می شود. سپس تکه پنبه ای را به شیر پاک کن آغشته کرده و صورت را با آن پاک کنید. این کار باعث پاک شدن آخرین ذرات آلودگی از منافذ پوست می شود.

بخور

انجام این مورد کاملا اختیاری است . پوست صورت را ، تا جایی که تحمل دارد ، بخور دهید( حدودا پنج دقیقه ) سپس پوست صورت را به آرامی با یک دستمال صورت پاک کنید. این مورد برای پوست چرب فوق العاده مفید است. سپس با تکه ای یخ و به صورت دورانی پوست را ماساژ دهید. ماساژ با یخ موجب بسته شدن مجدد منافذ و بازگشت دمای اولیه و نرمال به پوست می شود.

لایه برداری برای چند دقیقه از یک لایه بردار استفاده نمایید . این کار موجب از بین رفتن سلول های مرده می شود. شما می توانید محصولات فروشگاهی و داروخانه ای را فراموش کرده و به جای آن از ترکیب شکر و عسل ، با نسبت های مساوی ، برای لایه برداری طبیعی در منزل استفاده نمایید. برای پنج دقیقه مواد را روی پوست بسایید و بعد حدود دو تا سه دقیقه آن را رها کرده و سپس پوست خود را شست و شو دهید.

تونر

از یک تونر که در منزل ساخته اید استفاده نمایید. آب خیار و گلاب بهترین گزینه ها هستند که می توانند Ph پوست شما را در حالت تعادل نگه دارند.

مرطوب کننده در نهایت از یک کرم حاوی ویتامین و مواد معدنی روی پوست صورت و گردن خود استفاد کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده قبل از رفتن به رختخواب لازم و ضروری است .

برای پوست های خشک ، پاک کننده های ملایم و بدون الکل مناسب هستند. اما پوست های مستعد آکنه ، به شوینده ای حاوی بنزوئیل پراکسید نیاز دارند. برای نتیجه گیری بهتر، این موارد را یکبار در هفته شب ها انجام دهید. با پاکسازی به پوست خود اجازه تنفس خواهید داد و در نتیجه تازگی و شادابی را به پوست خود خواهید بخشید.