بامیه گیاهی محبوب و شناخته شده است. طعم و مزه این گیاه بستگی به نوع طبخ آن دارد. همچنین اکثر افراد از این گیاه متنفر هستند اما بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید در اینصورت به فواید این گیاه پی می برید و از آن در رژیم غذایی خود استفاده خواهید کرد.

بامیه در آب و هوای گرم و معتدل کشت می شود و از خانواده گل ختمی است.بعنوان یک سبزی حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین است که برای سلامت بدن ضروری می باشند.آب این گیاه فواید بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

کم خونی

فرد مبتلا به کم خونی می تواند از مزایای آب این گیاه بهره مند شود.آب بامیه به بدن در تولید سلول های قرمز خون کمک می کند که این امر در درمان کم خونی موثر واقع می شود.آب بامیه حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برخی از آنها عبارتند از ویتامین A، ویتامین C، منیزیم که در تولید سلول های قرمز خون در بدن نقش دارند.

گلودرد و سرفه

از آب بامیه برای درمان گلودرد شدید و سرفه استفاده می شود.خواص ضدباکتری و ضد عفونی کننده آب بامیه برای فرد مبتلا به گلودرد یا سرفه معجزه می کند.

دیابت

این گیاه حاوی انسولین است که بدون شک برای درمان دیابت مفید است.آب بامیه به کاهش سطح قند خون کمک می کند. بنابراین مصرف آب بامیه بطور منظم برای کنترل دیابت توصیه می شود.

درمان اسهال

اسهال یکی از بدترین شرایطی است که هر فردی از آن رنج می برد زیرا این بیماری باعث می شود که بدن مقدار زیادی از آب و مواد معدنی خود را از دست بدهد.آب بامیه در درمان اسهال استفاده می شود و به پر کردن دوباره شکم کمک خواهد کرد. کاهش کلسترول خون

این گیاه حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است که در کاهش سطح کلسترول موثر است.مصرف منظم آب بامیه به کاهش کلسترول خون و سلامت قلب کمک خواهد کرد. درمان یبوست

فیبر محلول علاوه بر اینکه سطح کلسترول خون را کنترل می کند در درمان یبوست نیز نقش دارد. در واقع یک ملین طبیعی بشمار می آید که به حرکات روده کمک خواهد کرد.

بهبود سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلونزا از بدن محافظت می کند.آب بامیه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند.

بهبود سلامت پوست

مصرف منظم اب بامیه در سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند.آنتی اکسیدان ها به پاک کردن خون می پردازند که در نتیجه ناخالصی های موجود در خون کم شده و بیماری هایی نظیر آکنه را درمان خواهد کرد.

کاهش حملات آسم

آب بامیه باعث کاهش حملات آسم شده که برای افراد مبتلا به آسم توصیه می شود از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

تقویت استخوان ها

از آب این گیاه برای تقویت استخوان ها استفاده می شود.فولات موجود در این گیاه برای مادر و فرزند در دوران بارداری بسیار مفید است.در نتیجه مصرف این گیاه سبب تراکم استخوان ها شده و مانع از افزایش پوکی استخوان می شود.