پوست صورت نیز ، مثل پا و دیگر قسمتهای بدن ، مستعد تعریق بیش از اندازه است که معمولا برای هیچ کس خوشایند نیست. این موضوع با بیماری هایی نظیر پارکینسون ، بیماری های قلبی ، مشکلات تیروئید و .. تشدید می گردد. تعریق صورت همچنین می تواند در اثر استرس بیشتر شود. اما تعریق صورت بیش از اندازه در اثر گرما یا فعالیت زیاد ، لزوما دلیل پزشکی ندارد. در اینجا به بهترین راه های کاهش تعریق صورت اشاره می کنیم :

به صورت منظم دو قاشق چای خوری سرکه سیب اورگانیک مخلوط شده با میزان مساوی از عسل ، برای کنترل عرق کردن ، مصرف کنید. این ترکیب را سه بار در روز و ترجیحا نیم ساعت قبل از وعده ی غذایی بخورید . علاوه بر کنترل تعریق ، این کار به کاهش وزن نیز کمک می کند .

یک تکه پنبه را در عصاره و یا روغن نارون کوهی قرار داده و از آن برای ایجاد لایه ای نازک از این محلول روی پوست صورت استفاده کنید. این کار موجب تعادل در تعریق می شود. به دلیل خاصیت منقبض کننده ، نارون کوهی مثل یک ضد عرق طبیعی عمل می کند. از استفاده ی بیش از حد از این ماده بپرهیزید ، زیرا موجب خشک شدن پوست صورت می گردد.

عصاره ی آلوئه ورا خواص تسکین بخش و خنک کننده ای روی پوست داشته و علاوه بر آن از تعریق بیش از اندازه در اثر گرما جلوگیری می نماید. در حقیقت مدت زمانی که این ماده برای ایجاد تعادل در سیستم تعریق صورت نیاز دارد ، تنها چند ساعت است .

آب گوجه فرنگی تازه را به مدت یک هفته ، هر روز ، بنوشید . بعد از گذشت یک هفته این مقدار را به یک روز در میان کاهش دهید. این راهکار طبیعی خواص متعادل کننده ی تعریق بی نظیری دارد. آب گندم و ابدوغ نیز در این زمینه موثر هستند.

چای مریم گلی نیز به عنوان یک درمان طبیعی برای تعریق بیش از حد محسوب می شود. زیرا این گیاه حاوی مقدار مناسبی از اسید جوهر مازو است و خواص منقبض کننده دارد. می توانید به مدت حداقل دو هفته روزانه دو فنجان چای مریم گلی بنوشید.

طب سوزنی نیز می تواند در تعدیل تعریق صورت و سر ، چه به دلیل استرس و چه بیماری خودایمنی ، موثر باشد. طب سوزنی این درمان را به وسیله ی تحریک برخی از عصب ها انجام می دهد. یک متخصص طب سوزنی مجرب معمولا این شیوه ی درمانی را با گیاهان دارویی ترکیب می نماید.