زردچوبه یکی از ادویه های بی نظیر است که در غذاهای هندی به وفور یافت می شود. این ماده ی بی نظیر ، علاوه بر رنگ و طعم منحصر به فرد ، فواید بی شماری برای سلامتی دارد.

با توجه به قدرت زردچوبه در حل بسیاری از مشکلات ، برای سال های متمادی مورد استفاده قرار می گرفته است و بخشی جدا نشدنی از طب سنتی چینی و آیورودا به حساب می آید. زردچوبه برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات ، از درد و سرماخوردگی گرفته تا سرطان و دیگر بیماری های حاد ، از گذشته تا به امروز مصرف می شده است. زردچوبه همچنین قدرت بی نظیری در پیشگیری از سالخوردگی و التهاب دارد.

بسیاری از فواید زردچوبه از وجود ماده ای به نام کورکومین در آن سرچشمه می گیرد . کورکومین یکی از پایه ای ترین عناوین مطالعات پزشکی امروز بوده که در همین مطالعات ، خواص بیشمار آن از جمله آنتی اکسیدان ، ضد قارچ و ضد التهاب ، ثابت شده است.

علاوه بر این در زردچوبه میزان زیادی فیبر و دیگر مواد معدنی و ویتامین های مهم برای سلامتی وجود دارد. زردجوبه از جمله مواد غیر سمی و بدون عوارض جانبی محسوب می شود و همین موضوع مصرف این ادویه را کاملا بی خطر می سازد. در اینجا به برخی از مهمترین فواید زرچوبه اشاره می کنیم :

کنترل دیابت بهبود زخم وجراحت کاهش درد بهبود سلامت و ظاهر پوست پیشگیری از آلزایمر بهبود سلامت قلب کمک به سیستم گوارش سم زدایی از کبد پیشگیری از سرطان بهبود اعصاب

برای بهره بردن از فواید زردچوبه ، می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و یا چند دستورالعمل ساده را برای مصرف روی آن پیاده نمایید.

بر اساس تجربه ی خانمی که سعی در از بین بردن تیرگی زیر چشم خود داشته ، هیچ یک از محصولات تجاری موجود در بازار در این زمینه اثرگذاری لازم را نخواهند داشت. از این رو این خانم خمیری از زردچوبه را برای حل مشکل تیرگی زیر چشم خود امتحان کرد و درمدت کوتاه پنج روز نتیجه ی مطلوب خود را مشاهده نمود.

برای مثال برای ساختن چنین خمیری برای رفع این مشکل نیاز به موارد زیر دارید :

نصف قاشق چایخوری آبلیمو را با مقداری از زردچوبه که با انگشتان خود و به همان میزان آرد و یک قشق چایخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی اطرف چشم قرار داده و 10 دقیقه صبر کنید.

علاوه بر این ، ترکیبی که به شیر طلایی معروف است نیز برای درمان بسیاری از مشکلات از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است . این ترکیب برای مشکلاتی نظیر سردرد ، تب ، سرماخوردگی ، چین و چروک ، عفونت کلیه ، درد ماهیچه ها ، آرتروز و غیره مفید خواهد بود.

طرز تهیه ی شیر طلایی :

مواد لا زم : نصف قاشق چاخوری زرچوبه آسیاب شده ، یک فنجان شیر ، یک قاشق چایخوری عسل خام ، نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل ، یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده .

ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید سپس عسل ، زردچوبه ، فلفل و روغن نارگیل را به آن اضافه نمایید. باید این مواد را تا زمانی که شیر گرم می شود هم بزنید ، اما حتما قبل از جوشیدن شیر را از روی حرارت بردارید . حالا می تواند به راحتی این مایع جادویی را مصرف کنید .