استفاده از روغن گلرنگ برای پوست و مو محبوبیت پیدا کرده است و ادعا شده است که حتی با آکنه نیز مبارزه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

روغن گلرنگ از گیاه گلرنگ گرفته می شود که حدود 30 تا 150 سانتی متر ارتفاع دارد و در رنگ های قرمز ، زرد و نارنجی موجود می باشد. در گذشته از دانه های این گیاه در آشپزی استفاده می شد. با این حال امروزه از دانه های آن روغن نباتی استخراج می شود که ارزش تغذیه ای آن همانند روغن آفتابگردان است.در درجه اول از آن در پخت و پز استفاده می شود اما برای سالاد و تولید مارگارین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از افراد نیز برای پوست خود و بعنوان یک مکمل غذایی از آن استفاده می کنند.

فواید روغن گلرنگ برای پوست

ـ در سال های اخیر بسیاری از مردم از ارزش های روغن گلرنگ صحبت کرده اند. از جمله اینکه مصرف آن برای پوست خشک مفید خواهد بود و به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند و گفته می شود که به ویژه برای پوست های حساس مفید است.

ـ اگر تصمیم گرفته اید که یک روغن خوب را جایگزین مرطوب کننده کنید ، باید بدانید که این روغن بدون بو است و می توانید آن را با روغن بادام ترکیب کنید. ـ روغن گلرنگ فشرده شده ی سرد یک درمان شگرف برای برخی از مشکلات پوستی نظیر آکنه است.

ـ آن را بعنوان یک منبع طبیعی از امگا6 می شناسند پس حالت چسبنده و غلیظ ندارد و این روغن به شکل مایع موجود است.

ـ برخی معتقدند که اگر این روغن سرشار از امگا6 است پس به احتمال زیاد راه خود را از میان منافذ پوست و مو پیدا می کند و این امر سبب می شود که با علل بروز آکنه بطور ریشه ای برخورد شود و مانع شیوع آن بیماری گردد.

ـ برای درمان آکنه روغن گلرنگ باید بصورت خام مصرف شود و توصیه می شود حدود 1 قاشق در روز برای بزرگسال و 1 قاشق چایخوری در روز برای کودکان استفاده گردد. مراقب باشید که روغن سرد فشرده را نپزید یا به غذاهای گرم اضافه نکنید.

ـ شیوه ی دیگر برای استفاده از آن بگونه ای که توسط بدن جذب شود این است که امولسیون شود یا با غذا خورده شود.

در انتها توصیه می شود که اگر از روغن گلرنگ استفاده می کنید مصرف ویتامین های B را فراموش نکنید زیرا به جذب بهتر این روغن کمک می کند.همچنین این روغن به تنظیم جریان روغن های طبیعی پوست کمک می کند. این روغن بعد از باز شدن درب آن به گرما و نور بسیار حساس می باشد.