سونا برای استراحت ذهن و سلامت بدن بسیار مفید است. با این حال می توان گفت که برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کسانیکه التهاب دارند مضر است. مقاله روبرو را مطالعه کنید تا در مورد فواید و مضرات آن بیشتر بدانید.

فواید سونا

پوست درخشان

هنگامیکه بدن شما در اثر بخار موجود در سونا گرم می شود ، شروع به عرق کردن می کنید.همراه با عرق مقدار زیادی از مواد سمی از بدن شما خارج می شوند.این امر سبب پاک کردن پوست شما می شود.همچنین پوست شما اگر در اثر تابش خورشید آسیب دیده باشد سریعتر بهبود پیدا می کند زیرا سونا گردش خون را بهبود می بخشد به این معنا که خون به پوست های آسیب دیده و آفتاب سوخته رسیده و بهبود می یابد. قلب سالم

با توجه به افزایش دما در سونا ضربان قلب شما افزایش می یابد و این در واقع نوعی ورزش برای قلب به شمار می آید.بنابراین حمام سونا برای سلامت قلب بسیار مفید خواهد بود.

افزایش آمادگی

سونا در بسیاری از برنامه های کاهش وزن گنجانده شده است. تحقیقات نشان می دهد که اگر یک فرد متعهد به انجام تمرینات روزمره باشد باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کند و در نتیجه مقدار قابل توجهی وزن از دست خواهد داد.

آرامش بخش و تسکین دهنده

سونا به بدن فرد و ذهن او آرامش می دهد. گرمای حاصل از سونا سبب کاهش درد عضلانی می شود. همچنین فرد می تواند خواب بهتری را تجربه کند. در نتیجه فرد با انرژی و سرحال به فعالیت می پردازد. سلامت و تندرستی

سونا سموم را از بدن حذف می کند و این امر در بهبود گردش خون نقش دارد و اکسیژن را در اندام های بدن افزایش می دهد که این امر سبب بهبود کیفیت تنفس در فرد می شود.علاوه براین سونا در کاهش استرس و اضطراب که ریشه بسیاری از بیماری هاست نقش دارد. گفته می شود که سونا سموم و مواد زائد را از بدن بیرون می کشد در نتیجه از فشار موجود بر روی کلیه ها کاسته می شود.

خطرات سونا

افرادی که بیماری قلبی ناپایدار و یا فشارخون بالا دارند باید از سونا دوری کنند زیرا افزایش درجه حرارت برای آنها مناسب نیست.بعلاوه افرادی که از یک بیماری مسری رنج می برند نباید از سونای عمومی استفاده کنند زیرا امکان انتقال عفونت به افراد دیگر وجود دارد.همچنین افرادی که از بیماری های التهابی یا صدمات بدنی رنج می برند یا تب دارند نیز نباید وارد سونا شوند زیرا برای آنها مضر است.