چروکیده نشویم

پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک می باشد. اساسا علت آن در معرض قرار گرفتن مفرط پوست در برابر عوامل جوی ، همچون نور خورشید و یا سرمای شدید می باشد.

اگر پوست شما چین و چروک داشته و یا آن که مایل هستید از ایجاد چین و چروک روی پوستتان جلوگیری به عمل آورید از نکات ذیر پیروی کنید:

1 - همواره هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید از کرم ها و یا لوسیون های ضد آفتاب استفاده کنید.

2 - از صابون استفاده نکنید و جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.

3 - در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

4 - از ماسک مخصوص استفاده کنید: صبح ها پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مرغ را جدا کرده و آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل و ¼ قاشق چایخوری آب هویچ مخلوط کرده و به روی صورت خود قرار دهید.

5 - پوست را بدقت پاک کنید: باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم (که قدری نشاسته به آن افزوده شده است) پاک کنید. این کار زبری و چین و چروک پوست را رفع خواهد کرد.

6 - پیش از آن که از وان استفاده کنید 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آب وان اضافه کنید.

7 - در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

8 - از ماساژ کمک بگیرید: هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده دستان خود را به صورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستانتان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این ماساژ را به 12 مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک گردن دست هایتان را زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را 12 مرتبه تکرار کنید.

9 - مراقب نور خورشید باشید: نور خورشید علت شماره یک چین و چروک ، تغییرات رنگدانه و سرطان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشید پرهیز کنید. هرگاه از خانه خارج می گردید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

10 - چای بنوشید: تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که با رادیکال های آزاد بدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسه ای را به مدت 3 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا بیشتری نتیجه را بدست آورید.

11 - مراقب خشکی پوست باشید: یکی دیگر از مشکلات خشکی پوست می باشد. با افزایش سن شما سلول های پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد.

برای مقابله با خشکی پوست مراحل زیر را طی کنید:

از مرطوب کننده استفاده کنید: در فصل پاییز و زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید و یا آن که از سیستم های مرطوب کننده خانگی سود برده و یا یک کتری آب را روی رادیاتور قرار دهید.

پوست را با آب ولرم بشویید: بر خلاف تصور عوام هنگامی که شما در معرض آب قرار می گیرید بدن شما رطوبت بیشتری از دست می دهد. هر چه بیشتر در معرض آب قرار بگیرید پوست شما خشک تر و پیر تر می گردد. از آب ولرم یا خنک و نه آب داغ برای شستشوی بدن خود استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی پوست بدنتان را از میان خواهد برد. هرگاه از وان استفاده می کنید به آن روغن مخصوص اضافه کنید. در وان بیش از 15 دقیقه باقی نمانید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.