سبزیها و میوه ها :

سبزیها و میوه ها به دلیل داشتن ویتامینهای مختلف بسیار با ارزش هستند و باید هر روز در برنامه غذایی گنجانده شوند.

مواد پروتئین دار :

گوشت بدون چربی، گوشت ماهی، گوشت مرغ و دیگر پرندگان، حبوبات، تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر و کشک دارای مقادیر زیادی پروتئین هستند و باید دست کم یکی از آنها در برنامه روزانه غذایی جای گیرند.

آب میوه یا سبزی :

نوشیدن آب و مایعات دیگر در حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. روزی 5 تا 6 لیوان اب می تواند نیاز بدن را تأمین کند. مقداری از آن را می توان به صورت آب سبزیها و میوه ها مصرف کرد. با این ترتیب افزون بر مقدار کافی آب، ویتامین و املاح مختلف هم به بدن می رسد.

گرم مرطوب کننده با ویتامین E

ویتامین E یکی از مفیدترین و ضرورترین ویتامینهاست. این ویتامین در سالم نگهداری پوست نقش اساسی دارد. ویتامین E را اگر با لانولین مخلوط کنید، کرم تقویت کننده و رطوبت دهنده بسیار خوبی به دست می آورید که گردش خون را سریعتر می کند و بر شادابی و لطافت پوست می افزاید.

کرم ویتامینه

بهترین کرم تقویت کننده پوست، کرمی است که دارای ویتامینهای E و A باشد. این نوع گرم با مواد مفید و قابل جذبی که دارد به پوست غذا می دهد و آنرا زنده و سالم نگه می دارد.

زمان مناسب برای استفاده از کرم ویتامینه، یک تا دو ساعت پیش از رفتن به رختخواب است. در این هنگام، پوست را تمیز کنید و بعد با قشر نازکی از کرم بپوشانید. یکساعت بعد- پیش از رفتن به رختخواب- چربی اضافی پوست را به کمک یک دستمال کاغذی بگیرید تا هنگام خواب، تنفس پوست براحتی انجام گیرد.