زمستان در راه است و هیچ فعالیتی جای پیاده روی در آفتاب دلپذیر زمستان را نمی گیرد . اما مشکل آنجاست که زمستان با خود خشکی و خارش پوست را به همراه می آورد . قطعا نمی توانید نکاتی را که در تابستان برای سلامت پوست خود رعایت می کردید ، در زمستان هم بکار بگیرید . این کار تنها شرایط پوست را بدتر می کند . فعالیت های روزانه ی خود برای پوست را که در تابستان انجام می دادید فراموش کنید و به جای آن ، این ترکیبات را امتحان نمایید تا در سرمای زمستان پوستی سالم و درخشان داشته باشید . اگر هیچ ایده ای برای شروع مراقبت های پوستی ندارید ، ما به شما کمک می کنیم . می توانید به راحتی پک های صورت را که در این مطلب معرفی می کنیم استفاده نمایید و از فواید بی نظیر آنها بهره ببرید .

خامه و عسل

خامه یکی از بهترین مرطوب کننده ها است که می توانید از آنها برای لطافت پوست استفاده کنید . عسل نیز پوست را از باکتری های مسئول پیدایش جوش و آکنه پاک می نماید . تنها کافی است یک قاشق خامه و یک قاشق عسل را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید . سپس این ترکیب را به پوست بزنید و پانزده دقیقه صبر کنید بعد صورت را با آب ولرم بشویید . صورت را خشک کنید و نتیجه را ببینید .با این روش رطوبت رسانی پوست طوری انجام می شود که قبلا تجربه نکرده اید . از این ترکیب به صورت منظم استفاده نمایید.

کره کاکائو و روغن زیتون

مواد مغذی پوست را با روغن زیتون و کره ی کاکائو به آن برسانید . کمی زنجبیل کوبیده هم به پاکسازی پوست از آلودگی ها کمک می کند . با یک قاشق غذاخوری کره ی کاکائو ، روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری زنجبیل کوبیده ی تازه خمیری درست کنید و به پوست صورت و گردن بزنید و برای پانزده تا بیست دقیقه صبر کنید ، سپس پوست را با آب گرم بشویید.

موز و شیر

اگر پوست شما خشک و تکه تکه است ، باید به فکر آبرسانی آن ، با تریب موز و شیر باشید . اگر پوست شما بیش از حد چرب است ، به جای شیر از گلاب استفاده کنید . موز سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و شیر خاصیت روشن کنندگی دارد . یک موز کامل را له کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری شیر پرچرب به خوبی ترکیب نمایید. ترکیب را به پوست بزنید ، بیست دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید .

آلوئه ورا ، روغن بادام و روغن کنجد

اگر سلول های مرده ی زیادی روی پوستتان جمع شده ، آلوئه ورا ، روغن بادام و روغن کنجد را برای کمک فرابخوانید . این پک صورت برای آبرسانی بسیار مناسب است . تنها کافی است هشت تا ده قطره روغن بادام یا روغن کنجد را با یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا بین دست ها ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست به مدت پانزده دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید . اجازه دهید ترکیب تمام شب روی پوست بماند . روز بعد صورت را با آب گرم بشویید تا لطافت را در پوست خود احساس نمایید .

هویج و عسل

این پک صورت ، به دلیل بتا کاروتن موجود در هویج ، به روشن و براق شدن پوست پژمرده کمک می کند . عسل نیز مرطوب کننده ی بسیار خوبی برای پوست است . این پک همچنین سلول های مرده ی پوست را از بین می برد . یک هویج را پوست کنده و پوره نمایید و بعد با یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید . این ماسک را به صورت بزنید و بعد از پانزده دقیقه بشویید .