در این مقاله سه ترکیب فوق العاده را برای تقویت پوست به شما معرفی می کنیم که می توانید به وسیله ی آنها کرم شب بسازید و پوستی شاداب ، با خاصیت ارتجاعی بالا داشته باشید .

 

حتما تا به حال شما هم تجربه کرده اید که بسیاری از کرم های معروف با قیمت های بسیار بالا انچنان که تبلیغ می کنند و قول اثر گذاری می دهند ، موثر نیستند . علاوه بر این ، این دست از محصولات حاوی ترکیبات غیر ضروری، مثل اسانس ها و مواد شیمیایی می باشند که برای سلامت انسان یک خطر بالقوه محسوب می شوند .

 

یکی از بهترین کارهای مفیدی که شما می توانید برای پوست خود انجام دهید این است که از لوازم آرایشی و بهداشتی با منشا طبیعی استفاده کنید تا آنتی اکسیدان و رطوبت مورد نیاز بدن به خوبی تامین شود . کرمی که طرز تهیه ی آن را به شما آموزش می دهیم برای استفاده به عنوان کرم شب بسیار ساده است و به سرعت نیز جذب می شود .

 

کرم شب با روغن زیتون برای پوست های خشک

فواید

همه ی ما از خاصیت مرطوب کنندگی روغن زیتون آگاه هستیم . روغن زیتون یکی از بهترین منابع اسید چرب های غیر اشباع مثل اولئیک اسید محسوب می شود . این اسید چرب به عمق لایه های پوست نفوذ می کند و لکه های پوستی را از بین می برد .

ویتامین E موجود در روغن زیتون نیز یک آنتی اکسیدن بالقوه است و آسیب های پوستی ناشی از نور آفتاب را درمان می کند. این روغن همچنین التهاب و قرمزی پوست را از بین می برد .

طرز تهیه

یک چهرم فنجان روغن زیتون فرابکر را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل در یک تابه بریزید . تابه را روی بخار قرار دهید تا وقتی ترکیب شما شروع به آب شدن کند . ظرف را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا ترکیب شما سرد و کرمی شکل شود . می توانید به روغن خود یکی دو تا کپسول ویتامین E اضافه نمایید . اگر دوست دارید می توانید رایحه ی کرم خود را با چند قطره از روغن ضروری مورد علاقه ی خود مثل اسطوخودوس ، درخت چای و یا لیمو تغییر دهید .

نگهداری

کرم را در یک ظرف تمیز و در جای خشک نگه دارید . فراموش نکنید روغن ها به مرور زمان سفت تر می شوند ، مگر اینکه محل زندگی شما بسیار مرطوب باشد .

طرز استفاده

صورت خود را بشویید و خشک کنید . کرم را با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید . روز بعد پوست خود را با یک پاک کننده ی ملایم شست و شو دهید .

احتیاط

پوست های چرب ممکن است بعد از استفاده از این کرم جوش بزنند .

قبل از استفاده ی دائم این کرم را چند شب مورد استفاده قرار دهید تا از واکنش مثبت پوست خود مطمئن شوید .

این کرم معمولا برای پوست های خشک بسیار مفید است .

 

کرم شب چای سبز برای پوست های خیلی خشک

فواید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است  که به خوبی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند . رادیکال های آزاد بیشتر وقتی که پوست در معرض تابش افتاب قرار می گیرد ، گسترش می یابند و عامل اصلی پیری زودرس محسوب می شوند . کاتچین اما التهاب را کاهش می دهد و از سرطان پوست نیز پیشگیری می کند .

روغن بادام شیرین هم یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست بشمار می رود و از بروز چین و چروک پیشگیری می نماید .

روغن نارگیل اما ضد میکروب است و به عمق پوست نفوذ می کند .

طرز تهیه

25 اونس موم خالص را با یک اونس روغن بادام شیرین ، یک اونس روغن نارگیل ، یک قاشق غذاخوری گلاب در ظرفی ترکیب کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا آب شوند . محتویات یک تی بگ چای سبز را در یک فنجان آب گرم برای چند دقیقه بریزید و سپس چای دم شده را به ترکیب قبلی خود بیافزایید . حال اجازه دهید ترکیب آب شده خنک شود و بعد آن را با همزن آن قدر هم بزنید که به ترکیبی یکدست و کرمی شکل دست پیدا کنید .

روش نکهداری

کرم را در جای خنک و تارک نگهدارید . از نگهداری کرم در یخچال خودداری کنید . زیرا کرم بیش از حد سفت می شود . به دلیل وجود روغن های مختلف ، کرم شما دوامی طولانی ، تقریبا یک ماه ، خواهد داشت .