برای آنکه پوستی روشن تر و شفاف تر داشته باشید ، نیاز به پیروی از چند قانون ساده در زمینه ی زیبایی دارید .  این ترفند های ساده چنان درخششی به پوست شما می دهند که هرگز تجربه نکرده بودید .

 

تمام این نکات حاصل تحقیقات فراوان و گسترده ای هستند که قطعا زیبایی شما را دوچندان می کنند :

 

بهتر است بدانید در بحث مراقبت روزانه از پوست ، تمیزی و پاکی بیشتر از نوع پوست اهمیت دارد . حفظ پاکیزگی پوست نقطه ای است که از آن مراقبت از زیبایی آغاز می شود . هیچوقت نباید منافذ پوست را آلوده رها کنید و همیشه این نکات را رعایت نمایید :

 

استفاده از یک پاک کننده

پوست ما هر روز در معرض گرد و خاک ، دود سیگار و آلودگی قرار می گیرد و در نتیجه خشک ، پژمرده و بیمار به نظر می رسد . پاک کننده ها تا حد زیادی پاکیزگی و درخشندگی پوست را به حالت اول باز می گردانند . پوست ما تنها زمانی لایه برداری و مرطوب کننده ها را می پذیرد که با یک پاک کننده ی مناسب و با روشی درست تمیز شده باشد 

 

لایه برداری

تنها استفاده از پاک کننده ها برای حفظ سلامت پوست کافی نیست . شما باید به طور منظم سلول های مرده را از سطح پوست پاک کنید و این کار را از طریق لایه برداری انجام دهید . لایه برداری هفته ای یکبار ضروری است . اما اگر نوع پوست شما چرب باشد ، باید لایه برداری را بسته به نیاز پوست خود انجام دهید . اما مراقب باشید تعداد دفعات لایه برداری بیش از حد نیاز پوست شما نباشد .

 

استفاده از تونر ها

این سوالی است که به دفعات پرسیده می شود : آیا استفاده از تونر با وجود پاک کننده و مرطوب کننده ضروری است ؟ بله ! استفاده از تونر یکی از مراحل مهم مراقبت از پوست محسوب می شود . یه تونر خوب تمام چربی ها و آلودگی های باقیمانده در منافذ را پاک می کند .مهم تر از آن ، پوست ما برای صافی ، تغذیه و آبرسانی به تونر ها نیاز دارد .

 

مرطوب کننده

نوع پوست شما هر چه که باشد ، نباید استفاده ی منظم از مرطوب کننده را فراموش کنید . مرطوب کننده ها مانع پیدایش زودرس علایم سالخوردگی می شوند و از تورم و خشکی پوست نیز پیشگیری می کنند .حتی اگر پوستی چرب دارید ، نباید استفاده از یک مرطوب کننده را نادیده بگیرید . این تصور غلطی است که بسیاری از افراد با پوست چرب دارند . مرطوب کننده ی مناسب نوع پوست همیشه بهترین نتایج را در پی خواهد داشت .