امروزه برنزه کردن پوست در بسیاری از کشورها طرفداران زیادی دارد . اما گاهی این تیرگی خسته کننده است و یا به طور کلی آفتاب سوختگی به طور ناخواسته و زمانی که مشغول کار یا تفریح و در معرض تابش نور خورشید هستید بوجود می آید . به همین دلیل هم بسیاری تلاش می کنند تا در فصل تابستان از پوست خود محافظت نمایند . علاوه بر زیبایی پوست ، نور آفتاب اشعه های مضری دارد که ممکن است موجب پیدایش بیماری های مختلف پوستی گردد . اگر دچار آفتاب سوختگی و مشکلات ناشی از آن شده اید ، در این مطلب به شما چند راهکار ساده برای از بین بردن آن پیشنهاد می کنیم .

 

اما آفتاب سوختگی زمانی بوجود می آید که اشعه ی یو وی به پوست می تابد و میزان ملانین را در پوست افزایش می دهد و گاهی حتی ما نقاط و لکه های کوچک قهوه ای را در طولانی مدت روی پوست خود می بینیم . اگر پوست به طور مداوم در معرض تابش آفتاب قرار گیرد ، مشکلاتی بوجود می آورد و حتی ایمنی آن را به خطر می اندازد . اما برای از بین بردن این آثار مخرب بهتر است همیش بهترین و مطمئن ترین راهکار ها را انتخاب نمایید . بسیاری از ما به سراغ محصولات آرایشی و زیبایی می رویم که هر چند ممکن است موثر باشند ،اما بعد از استفاده عوارض جانبی و خطراتی را برای پوست و سلامتی در پی خواهند داشت . به همین دلیل استفاده از راهکارهای بی خطر خانگی  در زمینه ی زیبایی و بهداشت پوست و مو بهترین گزینه محسوب می شود . راهکارهای پیشنهادی هزینه ی بسیار کمتری دارند و نتیجه ی مثبت آنها را خیلی زود مشاهده خواهید کرد .

 

آبلیمو و شکر

همه ی ما می دانیم که لیمو خاصیت سفید کنندگی دارد و آفتاب سوختگی را درمان می کند . می توانید لیمو را مستقیما به پوست سوخته بزنید و بعد از مدتی پوست را با آب سرد بشویید .

آبلیمو همچنین در ترکیب با شکر بسیار موثر خواهد بود . شکر پاک کننده ای قوی است و یکی از محبوب ترین ترکیبات در ماسک های خانگی محسوب می شود .

از این ترکیب تنها دو یا سه بار در هفته استفاده کنید .

 

آرد نخودچی و آب

آرد برای از بین بردن آفتاب سوختگی و سلول های مرده ی پوست بسیار مفید است و رنگ پوست شما را بسیار روشن تر می کند . برای استفاده می توانید آرد نخود را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیری شکل و چسبناک شود. این خمیر را روی پوست بزنید ، ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه پوست را بشویید . استفاده ی مداوم از این راهکار نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت .

 

خمیر سیب زمینی

ما همیشه از سیب زمینی برای پخت غذاهای خوشمزه استفاده می کنیم . اما سیب زمینی خام ، یکی از بهترین درمان ها برای پوست آفتاب سوخته محسوب می شود ، زیرا ویتامین سی بسیار زیادی دارد .

پوست دو یا سه عدد سیب زمینی را بگیرید و به تکه های کوچک تقسیم کنید .سپس قطعات سیب زمینی را در میکسر ریخته تا پوره ای شکل شوند و بعد سیب زمینی را روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید . بعد از نیم ساعت پوست را با آب سرد بشویید . برای نتیجه ی بهتر می توانید کمی آبلیمو به سیب زمینی ها اضافه کنید .

 

آلوئه ورا

عصاره ی آلوئه ورا ژلی است که به طور کلی به روشن شدن پوست کمک می کند . می توانید این ژل را هر روز به پوست آفتاب سوخته بزنید .

 

خیار و لیمو ترش

با این ترکیب ساده اما جادویی آفتاب سوختگی و تیرگی پوست را به راحتی از بین ببرید . کافی است قسمت های نرم و میانی خیار را جدا کنید و دو قاشق از آن را با کمی آبلیمو ترکیب نمایید . شاید اضافه کردن کمی زردچوبه به این ترکیب هم فکر خوبی باشد . این ترکیب را به پوست آفتاب سوخته بزنید و بعد از مدتی با آب شست و شو دهید.

 

ماست

ماست علاوه بر از بین بردن آفتاب سوختگی ، منافذ باز پوست را نیز پاکسازی می کند و از تورم آن می کاهد .

به ماست پوره ی گوجه فرنگی و خیار بیافزایید و به خوبی با هم ترکیب کنید . ترکیب را مثل ماسک به پوست صورت بزنید و بعد از یک ساعت پوست را با آب گرم شست و شو دهید .

 

شیر و زردچوبه

خمیر حاصل از ترکیب شیر و زردچوبه برای بسیاری از اختلالات پوستی کاربرد دارد و آفتاب سوختگی را نیز از بین می برد . بعد از استفاده از این خمیر پوست را با آب سرد شست و شو دهید .