قبلا در مورد فواید انار برای انواع پوست توضیحات مفصلی داده شد. در این مطلب روشهای استفاده از آب انار به عنوان ماسک خانگی توضیح داده شده است. با تهیه و استفاده آن روی پوست خود از نتایج آن لذت ببرید.

ماسک انار، عسل و خاک رس

15pic

اگر وقت کافی برای درست کردن و استفاده از ماسک دارید، روش زیر برای تهیه ماسک انار بسیار مناسب است.

ابتدا 3 قاشق چایخوری آب انار تازه تهیه کرده سپس دو قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. سپس مقداری خاک رس را آرام آرام  به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. سپس لایه نازکی روی صورت و گردن خود قرار دهید. 30 دقیقه زمان مناسبی برای قرار دادن ماسک روی صورت است. سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک بیشتر برای افراد با پوست چرب مناسب است.

ماسک انار و ماست

15pic2

ابتدا مقداری آب انار تازه تهیه کرده و به 1 قاشق ماست (برای پوست های چرب حتما ماست کم چرب استفاده شود) اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و با دست به روی پوست صورت و گردن بمالید. هنگامی که ماسک شروع به خشک شدن کرد، با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک انار و جو دوسر

15pic3

این ماسک برای تمامی انواع پوست قابل استفاده است. دو قاشق سوپخوری دانه انار و یک فنجان جودوسر خام را همراه یکدیگر داخل مخلوط کن یا آسیاب ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. در ظرفی دیگر دو قاشق سوپخوری عسل و باترمیلک (فرآورده ای لبنی که از شیر یا ماست یا خامه به دست می آید) را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را به مخلوط انار و جودوسر اضافه کرده و مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن قرار داده و پس از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک برای از بین بردن سلول های مرده پوست مفید است و پوستی نرم و شاداب به شما خواهد بخشید.

ماسک انار و چای سبز

15pic4

این مخلوط برای پوست های چرب بسیار کارآمد است. برای تهیه آن شما به نصف فنجان دانه انار تازه نیاز دارید که ابتدا باید آن را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا له کرده طوری که دانه ها و آب انار بایکدیگر مخلوط شود سپس ماده حاصل شده را از صافی رد کرده و آب انار داشته باشید. سپس 3 قاشق سوپ خوری دم کرده چای سبز و 2 قاشق سوپخوری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. ماده به دست آمده را به آرامی روی صورت و گردن به خصوص نواحی دارای جوش های سرسیاه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ماسک خشک شده و با آب شستشو دهید. این ماسک حاوی آنتی اکسیدان های معجزه آسایی برای تغذیه و جوانسازی پوست است. علاوه بر آن، روشن کننده پوست و از بین برنده جوش های سرسیاه نیز است.