روغن کالاندولا روغنی طبیعی، برگرفته از گل همیشه بهار است. اغلب به عنوان مکمل یا درمان جایگزین استفاده می شود. این روغن خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی داشته و در بهبود زخم، اگزما و دانه های حاصل از عرق و حساسیت ها، نقش دارد. برای دانستن بیشتر در مورد این روغن معجزه گر، مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل، در این پست نوشته شده است.

روغن کالاندولا، از طریق تزریق گلبرگ های گل همیشه بهار در یک روغن حامل به دست می آید. از این روغن به طور مستقیم روی پوست و یا از آن در تهیه پمادها و کرم ها استفاده کرد.

روغن کالاندولا می تواند به عنوان درمان جایگزین برای انواع مشکلات پوستی و بهبود کیفیت پوست استفاده می شود. دراین مقاله هفت روش استفاده از روغن کالاندولا در مراقبت از پوست ذکر شده است.

کرم کالاندولا به عنوان ضد آفتاب طبیعی

روغن کالاندولا برگرفته از گل همیشه بهار می تواند از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت کند. طبق مطالعات انجام شده روغن کالاندولا دارای SPF و خاصیت ضد آفتاب دارد. اما بهتر است با یک کرم ضد آفتاب برای اطمینان بیشتر ترکیب شود.

روغن کالاندولا برای بهبود زخم

روغن کالاندولا باعث تسریع در بهبود زخم ها می شود. تحقیقات نشان می دهد، استفاده از آلوئه ورا و روغن کالاندولا همراه با مراقبت های استاندار باعث افزایش سرعت در بهبود زخم های ناشی از زایمان طبیعی نیز می شود.

کالاندولا در درمان آکنه

برخی از روغن کالاندولا در درمان و پیشگیری از آکنه استفاده می کنند. می توان ابتدا صورت را پاک کرده و از این روغن به تمام پوست صورت و یا به نقاط دارای جوش، جای جوش و یا زخم بزنید. همچنین می توانید ماسک صورت درست کرده و هفته ای یک بار استفاده کنید.

روغن کالاندولا برای پوستی بهتر و جوانتر

روغن کالاندولا باعث بهتر شدن کیفیت و ظاهر پوست می شود. پوست را آبرسانی کرده و بافت آن را مستحکم می کند. می توانید دو بار در روز از کرم یا روغن کالاندولا استفاده کنید.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از آن روی یک نقطه از پوست مانند قسمت درونی مچ دست آزمایش کنید. پس از 24 تا 48 ساعت، اگر قرمزی یا خارش احساس نشد، می توانید روی صورت از آن استفاده کنید.

موارد منع مصرف

اگر به گیاهان و سبزیجات حساسیت دارید، یا باردار هستید و یا در دوران شیردهی به نوزادتان به سر می برید، از استفاده از روغن کالاندولا صرف نظر کنید.

6 معجزه کالاندولا

1-خواص ضد قارچی و ضدباکتریایی پوست از ایجاد هرگونه عفونت های پوستی پیشگیری خواهد کرد و می تواند باعث تسریع در بهبود آنها همراه با مراقب های استاندارد شود.

2-در تسریع درمان زخم، سوختگی، ضرب دیدگی و حساسیت های پوستی تاثیر زیادی دارد. همچنین از عفونت زخم ها نیز جلوگیری می کند.

3-آبرسان بسیار قوی برای پوست است. به طوری که در بیشتر محصولات مراقبت از پوست از این عصاره استفاده می شود. از خواص آن برای درمان پوست های آسیب دیده و خشک می توان استفاده کرد.

4-از روغن کالاندولا در درمان سوختگی پاهای نوزادان در اثر حساسیت به پوشک نیز استفاده می شود و به طور معجزه آسایی درمان آن را سرعت می بخشد.

5-بازسازی سلول ها. روغن کالاندولا حاوی ید، کاروتن و منگنز است که به باسازی سلول های آسیب دیده کمک به سزایی می کند. همچنین نوشیدن دمنوش آن نیز می تواند به کاهش آکنه صورت کمک کند.

6- روغن گل همیشه بهار حاوی مقادیر زیادی ترکیبات ویتامین A است که به رتینول تبدیل شده و به عنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می کند.

چند راه مصرف روغن کالاندولا برای پوست صورت

1-قبل از آرایش مقداری روی پیشانی، گونه ها، چانه و بینی زده و پوست خود را برای میکاپ آماده کنید.

2-قبل از خواب، ابتدا با ملایمت صورت خود را تمیز کرده و آلودگی هارا با پاک کننده های مناسب پاک کنید. سپس خشک کرده و مقداری از روغن کالاندولا به صورت خود ماساژ دهید. این روغن در طول شب به پوست نفوذ کرده و باعث شادابی، بازسازی و تغذیه پوست می شود. و پوست را برای آغاز یک روز دیگر آماده می کند. اگر هر شب به مدت یک هفته تکرار کنید، نتایج درخشان آن را خواهید دید.

3-می توانید به عنوان مرطوب کننده روزانه نیز استفاده کنید. روغن مخصوص صورت با کیفیت خوب می تواند یک مرطوب کننده و آبرسان قوی و سریع نیز باشد. روغنی انتخاب کنید که زود به درون پوست نفوذ کرده و جذب شود. برای اینکار می توانید از روغن کالاندولا استفاده کرد و از خواص شاداب کنندگی آن لذت ببرید.

4-اگر پوستی آسیب دیده و خشک با لکه های قرمز رنگ دارید، بهتر است از یک روغن طبیعی مانند روغن کالاندولا استفاده کنید. این کار روشی قطعی برای برا بهبود کیفیت پوست است.

5-افراد با پوست چرب، همیشه به دنبال مرطوب کننده هایی هستند که منجر به آکنه نشود. بهترین راه برای رطوبت رسانی به پوست های چرب، استفاده از روغن های پر نفوذ و مغذی است.  کالاندولا در روغن زیتون یکی از بهترین ها برای رسیدن به این هدف است.

طرز تهیه روغن کالاندولا در منزل، در این پست نوشته شده است.