اگر روتین مراقبت از پوست شما در ابتدا و انتهای روز تفاوتی باهم ندارد، اکنون زمان تغییر فرا رسیده است. پوست شما هنگام صبح و شب نیازهای متفاوتی دارد. در طول روز پوست نیاز به محافظت در برابر نور خورشید و آلودگی دارد، در حالی که شب هنگام وقت مناسبی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز پوست است. به همین دلیل است که محصولات مراقبت از پوست مختلفی برای روز و شب ساخته شده است.

طلوع و صبح

1-پاک کننده غیر صابونی

هرگز از صابون استفاده نکنید، حتی هنگام صبح که هیچ آرایشی برای پاک کردن ندارید. PH پوست معادل 4/5 تا 5/5 است که اسیدی است. چون صابون خاصیت قلیایی دارد، چربی طبیعی پوست را از بین برده و پوست را در برابر آلودگی ها آسیب پذیر کرده و باعث می شود رطوبت آن به آسانی از بین برود و این دقیقا چیزی است که در آغاز روز نمی خواهید اتفاق بیفتد. در عوض از یک پاک کننده با PH برابر با پوست استفاده کنید.

2-کرم دور چشم

کرم های دور چشم،  باعث از بین رفتن پف و سیاهی دور چشم در طول روز می شود. کرم های دور چشم برای آبرسانی وجود دارد اما توجه داشته باشید اگر دارای SPF باشد، ممکن است سبب تحریک پوست شود. بنابراین سعی کنید از محصولات مخصوص دور چشم استفاده کنید که چند منظوره باشد و هم سبب از بین رفتن پف شود، روشن کننده تیرگی دور چشم و ضد چروک باشد و از گسترش و عمیق شدن خطوط اطراف چشم جلوگیری کند.

3-آبرسانی و حفاظت

مرطوب کننده ای انتخاب کنید که حاوی آنتی اکسیدان بوده و از آسیب رساندن رادیکال های آزاد حاصل از استرس و آلودگی، جلوگیری کند. همچنین از یک ضد آفتاب برای حفاظت در برابر اشعه های مضر آفتاب استفاده کنید.

آمادگی برای خواب

1-پاک کردن پوست

در این زمان از شب، پوست نیاز به پاک کننده ای عمیق دارد. حتی اگر آرایش ندارید، پوست آلودگی و میکروب های زیادی جذب می کند و چربی طبیعی پوست در سطح آن جمع می شود. این ترکیب می تواند باعث کرد شدن و بسته شدن منافذ پوست شود. از یک پاک کننده غنی برای زدودن آلودگی روزانه استفاده کنید.

2-مراقبت از پوست

استفاده از ماسک های لایه بردار حداقل هفته ای دوبار، برای پوست بسیار سودمند است. با افزایش سن، سرعت بازسازی سلول های پوست کاهش یافته و پوست ظاهری خشن و ناهموار به خود می گیرد. ماسک های لایه بردار، آسانترین راه برای از بین بردن سلول های مرده پوست بوده و باعث روشن شدن پوست می شود.

3-پوست خود را تغذیه رسانی کنید

هنگام شب، پوست توانایی جذب انواع مواد مغذی را داشته و بهترین زمان برای استفاده از کرم های فرآوری شده شب است. این کرم ها دارای مواد مغذی هستند که باعث جذب عمقی پوست شده که پوست هنگامی که خواب هستید عمل جذب را انجام می دهد.