استفاده از ذغال روی پوست و مو شاید منطقی نباشد اما بهتر است بدانید خواص زیادی در زیبایی دارد. این روزها مردم حتی در غذاها نیز از ذغال فعال استفاده می کنند و همچنین در سفید کردن دندان ها نیز نقش موثری دارد. اما از این ماده در زیبایی پوست و مو چگونه استفاده می شود؟

معرفی عملکرد ذغال فعال

پیشنهاد می دهیم از ذغال فعال روی پوست و موی ارزشمند خود برای حفظ زیبایی آن ها استفاده کنید زیرا بسیاری از افراد که تجربه استفاده از آن را داشته اند، زیبایی خود را دو چندان کرده اند. ذغال فعال یکی از موثرترین پاک کننده های طبیعی است. آلودگی ها و سموم به ذرات آن چسبیده و پاک کنندگی عمیقی را ایجاد می کند و هیچگونه ماده شیمیایی را به پوست و موی شما وارد نخواهد کرد.

نتایج استفاده از ذغال فعال:

1-منافذ کوچک

آلودگی هوا، محصولات آرایشی، چربی اضافی پوست و سلول های مرده درون منافذ پوست جمع شده و آنها را بزرگتر می کنند. ذغال فعال با نفوذ به عمق منافذ و پاکسازی پوست باعث می شود منافذ کوچکتر شده و کمتر روی پوست دیده شوند.

2-متعادل سازی سلول های چرب

ذغال فعال ماده ای است که برای کنترل چربی پوست به آن نیاز دارید. استفاده از ذغال فعال در اسکراب ها و ماسک ها چربی اضافی را از پوست خارج کرده و آن را صاف می کند. برای نتایج بهتر و جلوگیری از خشکی پوست هفته ای یک یا دوبار از آن استفاده کنید.

3-درمان جوش صورت

بسته به نوع جوش، دلیل وقوع آن و سایر عوامل ذغال فعال ممکن است به درمان آن کمک کند. در حالت صابونی، دارای ذرات زبر است که منجر به لایه برداری می شود و همچنین چربی و سموم را از زیر پوست خارج می کند. حتی می توانید از ماسک ذغال فعال به صورت درمان موضعی برای درمان لک و جوش استفاده کنید و به کل صورت نزنید.

4-ترمیم گزش حشرات و بریدگی و تحریکات پوستی

اگر دچار گزش حشرات شده و یا دستتان را در آشپزخانه بریده اید، استفاده از ذغال فعال باعث افزایش سرعت ترمیم آن و جلوگیری از به جا ماندن آثار آن خواهد شد. اگر ذغال فعال را به صورت خمیر درآورده و روی محل گزش قرار دهید، زهر حشره و عفونت را جذب می کند و همچنین تورم و درد را نیز کاهش می دهد.

5-سموم موهایتان را دفع کنید

شامپو با مخلوط ذغال فعال باعث می شود چربی  سموم از عمق تار موهایتان خارج شده و چون بسیار ملایم است به مو پوست سر هیچ آسیبی وارد نخواد کرد. ذغال فعال سیاه را با شامپوهای گیاهی و ذغال فعال سفید را با نرم کننده های گیاهی مخلوط کرده و از موهای درخشان و نرم خود لذت ببرید.

6-مراقبت از پوست سر

شوره سر، قرمزی، چربی و خارش پوست سر می تواند با استفاده از ذغال فعال درمان شود. می توانید به عنوان دارویی برای پوست سر قبل از شامپو استفاده کنید و یا با شامپوی خود مخلوط کنید. ذغال فعال سموم و چربی و آلودگی را از عمق فولیکول های مو و پوست سر خارج کرده و نتایج جالب توجهی را هدیه خواهد داد.