آیا می دانید برای پاکیزگی نیازی به صابون ندارید؟ راه های طبیعی وجود دارد که می توانید به خوبی پوست خود را پاکیزه کنید. صابون باعث می شود احساس پاکیزگی کنید چون تمام چربی های بدن اعم از مفید و آلودگی را پاک می کند. به همین دلیل است که پس از حمام احساس خشکی پوست دارید. بنابراین پوست نیاز زیادی به مراقبت خواهد داشت و باید از مرطوب کننده ها و کره بدن استفاده شود. راه ها و مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که یمی توانید بدون آسیب رساندن به پوست، بدن و صورت خود را شستشو داده و از فواید آن نیز بهره مند شوید که همچنین از بروز آکنه بدن و اگزما نیز جلوگیری خواهد کرد. همچنین این مواد طبیعی از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر خواهد بود.

1-خاک رس

انواع خاک رس می تواند پوست بدن را از چربی های اضافه و آلودگی ها پاک کند. با استفاده از خاک رس ماسکی برای کل بدن درست کرده و آلودگی ها را بدون آسیب پاک کنید.

2-آرد نخودچی

این بهترین ماده طبیعی برای پاک کردن پوست چرب است. آرد نخود چی را می توانید با آب، رزواتر و ماست مخلوط کنید. همچنین با لایه برداری پوست سلول های مرده را از بین می برد.

3-خیار

خیار رنده شده یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاکسازی پوست خشک و حساس است. و همچنین احساس خنکی نیز به پوست می دهد.

4-جوش شیرین

خمیر جوش شیرین با آب، خاصیت پاک کنندگی به اندازه صابون دارد با این تفاوت که هیچ آسیبی به پوست نمی زند و تمام آلودگی ها را از روی پوست پاک خواهد کرد. همچنین می توانید هر گونه روغن مورد علاقه خود را با آن مخلوط کنید تا ملایم تر شود.

5-عسل

عسل دارای خاصیت آنتی باکتریالی است و پاک کننده ای بسیار ملایم برای پوست است. عسل را روی پوست زده و پس از 5 تا 10 دقیقه آن را شستشو دهید.

6-سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از مواد طبیعی پاک کننده است که پوست را عاری از هرگونه آلودگی و جرم می کند. همچنین تعادل PH پوست را نیز برقرار می کند. می توانید سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کرده و تمام بدن خود را با آن شستشو دهید.