ترکاندن جوش مانند گرفتن انتقام از کسی است که قبلا به ما ظلم کردهلذت بخش است. معمولا صبح از خواب بیدار شده و یک جوش را روی صورت می بینید و فکر می کنید می توانید آن را تحمل کنید، اما تا پایان روز صدها بار برای ترکاندن آن تلاش می کنید. اما بهتر است این را بدانید که این کار فقط باعث بدتر شدن آن می شود. اگر بدانید چه اتفاقاتی پشت ترکاندن جوش نهان است، هرگز تلاش برای این کار نخواهید کرد.

 

پوست خود را زخم نکنید

ترکاندن جوش می تواند تاثیر ماندگاری را روی پوست شما به جای بگذارد. جوش ها همان منافذ بسته شده پوست هستند که می توانند دردناک یا بدون درد باشند. وقتی آن را می ترکانید و یا تلاش برای کندن آن می کنید، می خواهید به زور آن را ناپدید کنید. به عبارت دیگر چرک را از داخل پوست بیرون می کشید که باعث پارگی شدید پوست شده و دیواره های منافذ زخمی می شود و جای زخم را در پی خواهد داشت.

گسترش باکتری ها

توصیه های بسیاری شده است که از لمس صورت خود چه پوست مستعد آکنه دارید، چه ندارید، اجتناب کنید. وقتی برای ترکاندن جوش تلاش می کنید، در حقیقت، باکتری ها را از انگشتان خود به آکنه منتقل خواهید کرد که این کار باعث عفونت و ایجاد جوش های بیشتر روی پوست می شود. بنابراین یک چرخه نادرست روی صورت خود ایجاد خواهید کرد.

قرمزی و التهاب ایجاد می شود

وقتی جوش را ترکانده و آن را دست کاری می کنید، چرک ها که شامل چربی، سلول های مرده و باکتری هستند وارد اولین لایه پوست شده و باعث التهاب و قرمزی در سطح پوست می شود. بنابرایناگر پوستی دارای لک و آسیب دیده نمی خواهید،  بهتر است اجازه دهید، جوش چرخه خود را طی کرده و از بین برود.