مشکل گردن درد شما می تواند بدون نیاز به دارو و درمان های جدی حل شود. به عنوان یک قانون کلی ، اگر نشانه های گردن درد بعد از حدود یک هفته برطرف نشدند ، بهترین راه ، دنبال کردن روش های درمانی است. نشانه های دیگر را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید ، بیماری ، عفونت یا یک شرایط خاص به وجود آورنده ی درد گردن نیست.

ماساژ درمانی برای کمک به بهبود حالت بدن

ماساژ درمانی می تواند به درمان گردن درد به طور طبیعی کمک کند و این از طریق اندازه گیری و بررسی خمیدگی ستون فقرات و ایجاد یک حالت تنظیم شده و متعادل برای بدن به وجود می آید. ماساژ درمان ها ، حرکات ورزشی مفیدی که باعث اصلاح حالت بدنی شما می شوند را به شما آموزش می دهند. مثل بالا گرفتن سر و سینه به سمت جلو. این تمرینات ، ساده و قابل انجام در خانه هستند. ماساژ درمان ها تمرکز خود را بر روی سلامتی ستون فقرات شما متمرکز می کنند. هدف در واقع بهبود تراز بدن جهت کاهش تنش در ماهیچه ها و کاهش موارد کشیدگی و رگ به رگ شدن می باشد. مطالعات نشان می دهد به ازای هر اینچ که سر از حالت درست و مرکزی خود جابجا می شود ، گردن شما 10 پوند فشار و استرس بیشتر را تحمل می کند. برای ماساژ درمان ها تعجب آور نیست وقتی بیمارانی را می بینند که سر آن ها دو تا سه اینچ جلوتر از مرکز درست خود قرار دارد. این حالت 20 تا 30 پوند فشار بیشتر بر روی گردن آن ها وارد می کند. تمرینات ماساژ، تنظیم کننده حالت بدن و اصلاح کننده ستون فقرات ، به شما آموزش می دهند که حالت گردن ، شانه ها ، سر و گردن خود را به صورت مناسب نگه دارید و همین طور باعث کاهش درد می شوند ، به علاوه ، برد حرکتی گردن و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود می بخشند.

ورزش

ورزش منظم برای تحت کنترل نگه داشتن هورمون های استرس لازم و ضروری است . افزایش قدرت ماهیچه ها ، کاهش التهاب ، کمک به خواب بهتر و نگه داشتن بدن در یک وزن ایده آل ، از مهم ترین مزایای ورزش منظم بشمار می روند. تمام این موارد خطر آسیب های آینده را کاهش می دهد. بی تحرکی منجر به ضعف ماهیچه های اطراف گردن ، که سر را در وضعیت مناسب قرار می دهند ، می شود. در حالی که فعالیت های فیزیکی ، به انتشار اکسیژن در اطراف بافت نرم اطراف ستون فقرات کمک می کند. این موضوع خود به بهبود و شفای گردن درد کمک می نماید. نکته ی اصلی ، ورزش کردن صحیح جهت کاهش خطر انقباض و رگ به رگ شدن ماهیچه هاست. اگر سابقه ی آسیب دیدگی و صدمه را در گذشته دارید ، بهتر است با دکتر یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید تا بهترین نوع ورزش را به شما پیشنهاد دهند.

خواب مناسب

در حالی که به انجام تمرینات ورزشی ادامه می دهید ، مطمئن باشید که خواب شبانه ی مناسب از اولویت های شماست. ( این به معنی 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز برای افراد بزرگسال می باشد.) زمانی را برای استراحت بین ساعات کاری برای خود در نظر بگیرید و حرکات تکراری و یکنواخت که افزایش دهنده ی درد هستند را محدود کنید . اگر درد زیادی را درگردن احساس می کنید ، برای چند روز انجام فعالیت های ورزش را متوقف نمایید و هنگامی که درد فروکش کرد ، دوباره حرکات کششی گردن را به آرامی آغاز کنید تا به دوره ی درمان سرعت ببخشید. خوابیدن به پهلو بهترین روش و حالت پیشنهاد شده توسط پزشکان در زمان گردن درد است . اگر تصمیم دارید به پشت بخوابید سعی کنید که زانوهای شما با استفاده از یک بالش که زیر زانوهایتان قرار می دهید ، اندکی به سمت بالا خم شده باشند. خوابیدن به پهلو، ستون فقرات شما را در بهترین حالت قرار می دهد ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که نباید بدن خودتان را بیش از حد جمع کنید. در حالت خوابیدن به پهلو نیز ، استفاده از یک بالش بین زانو ها بسیار مفید است. برای بهتر شدن وضعیت خواب و بالش خود ، می توانید از یک حوله ی دست کوچک که به صورت لوله پیچیده شده است در زیر گردن خود استفاده کنید.

استرس و درد را با ریلکس و آرام کردن ماهیچه ها کنترل کنید

استرس بیش از حد منجر به ایجاد تنش در اطراف گردن ، شانه ها و سر می گردد. این درد موجب استرس بیشتر شده و این چرخه همین طور ادامه پیدا می کند. طی 72 ساعت اولیه ی شروع درد ، گردن را با استفاده از قطعات یخ به صورت چند بار در روز سرد نگه دارید، بعد از 3 روز اولیه ی درمان ، گرما درمانی را برای بهبود درد ماهیچه های گردن شروع کنید. ورزش ، ماساژ حرفه ای ، طب سوزنی و استفاده از روغن های مفید موجود در خانه ، همگی آرامش بخش های مفید و طبیعی هستند و در درمان درد ها به صورت ریشه ای موثرند. گرم نگه داشتن و ماساژ قسمت دردناک ، به آرامش ماهیچه ها کمک می کند.