انواع توت ها : یکی از اولین چیزهایی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید انواع توت است. با مصرف این ماده غذایی همیشه جوان می مانید. انواع توت حاوی مواد معدنی ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که در سلامت سلول ها و جلوگیری از اثرات رادیکال های آزاد نقش دارند.

پیاز : پیاز یک ماده غذایی عالی برای محافظت از سیستم گوارش شما است و عملکرد معده شما را سلامت می بخشد.با افزایش سن بهتر است از مواد غذایی سالم استفاده کنید و پیاز حاوی مواد تشکیل دهنده فعال است که می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد و شما را از پیری دور نگه دارد.

ماهی : سلامت قلب یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن است. این سوخت و ساز بدن ، سطح انرژی ، تحرک و استقامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. ماهی های خاص نظیر سالمون و تن سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند و حفظ تعادل کلسترول سالم در بدن امری ضروری است تا مانع پیری زودرس شود. چربی های سالم موجود در ماهی می تواند قلب و بدن شما را سالم نگه دارد.

لوبیا : لوبیا حاوی فیبر و مواد معدنی است. لوبیا مانع از دل درد و نفخ و یبوست می شود. بهتر است در رژیم غذایی خود لوبیا را بگنجانید زیرا افزایش گردش خون ، کاهش فشار خون و بهبود سوخت و ساز بدن از جمله مزایای مصرف این ماده غذایی است.

شکلات تلخ : اغلبا تصور می کنند که شکلات تلخ باعث پیری زودرس می شود اما این اشتباه است. شکلات تلخ سرشار از فلانوئید است که از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید سریعا باعث پیری پوست می شود. از آنجا که پوست قسمت قابل مشاهده از بدن ماست جوان نگه داشتن آن مهم است. فلانوئید های موجود در شکلات تلخ می تواند آسیب التهابی و سلولی ناشی از اشعه UV را کاهش دهد. با این حال به یاد داشته باشید که مصرف همه چیز در حد تعادل توصیه می شود.

ماست : این ماده غذایی سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است بدین معنا که از شما در برابر ابتلا به پوکی استخوان محافظت می کند. همچنین با از بین بردن باکتری های مضر باعث سلامت روده می شود.

بروکلی : سبزیجات از همه نوع دارای خواص ضدپیری هستند اما کلم بروکلی و سبزیجات برگ سبز در این مورد قدرتمندتر هستند. کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان ، ویتامین ها و مواد معدنی است که می توان آن را بطور خاص برای توانایی مبارزه با سرطان ستود. سرطان هرساله میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد که می توان مصرف بروکلی را در بهبودی سرطان های معده و ریه مشاهده کرد.

زنجبیل : یکی از مواد غذایی که بر سیستم بدن تاثیرگذار است و از قدیم مورد استفاده قرار گرفته زنجبیل می باشد.زنجبیل ضدالتهاب ، ضد درد و حاوی خواص آنتی اکسیدانی است و در برابر بیماری های مزمن از شما مراقبت می کند.

سیر : آلیسین یکی از قدرتمندترین ترکیبات آلی است که ما می توانیم با مصرف برخی مواد غذایی به ویژه سیر آن را بدست آوریم.آلیسین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، در برابر بیماری های مزمن از شما محافظت می کند ، کاهش التهاب ، پیشگیری از سرطان و حتی عمل کردن بعنوان یک ضدباکتری یا ضد ویروس نیز از جمله مزایای سیر است.سیر یکی از بهترین مواد غذایی است که اگر به رژیم غذایی شما اضافه شود روند پیری را کاهش می دهد.

آجیل : یکی دیگر از مواد غذایی که سرعت پیری را کم کرده و در جوانسازی نقش خواهد داشت مصرف آجیل است. دانه ها سرشار از چربی های سالم ، پتاسیم ، کلسیم ، ویتامین E و پروتئین هستند که تاثیر قابل توجهی بر فشار خون ، استحکام استخوان ها ،رشد و ترمیم سلول ها و بافت دارند. مصرف تعداد انگشت شماری آجیل در روز می تواند در جوانسازی پوست شما نقش داشته باشد.