ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی ضروری است با اثرات انتی اکسیدانی که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. نوع ویتامین E که بدن یم تواند مصرف کند آلفاتوکوفرول است. این ویتامین در طیف گسترده ای از مواد غذایی از جمله غلات سبوس دار ، تخم مرغ و سبزیجات برگ دار یافت می شود.بهترین راه برای بدست آوردن مقادیر کافی ویتامین E دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم است که غنی از آنتی اکسیدان ها باشد.

افزایش سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان ها مانع بروز آسیب های سلولی می شوند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش ویتامین محلول در چربی را نیز ایفا می کند. یکی از اثرات مصرف ویتامین E تقویت سیستم ایمنی بدن است. افزایش مصرف این ویتامین بخصوص در مردان بالای 65 سال کاهش ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی را بهمراه دارد.

سلامت قلب

پزشکان این ویتامین را برای خواص آنتی اکسیدانی آن و همچنین جهت افزایش دو نوع آنزیم که سبب آزاد شدن پروستاسیکلین از طریق سرکوب متابولیسم اسیدآرشیدونیک ، می شناسند.و این امر سبب کاهش تجمع پلاکتی که به بیماری های قلبی و عروقی می انجامد ، می شود.

حمله به رادیکال های آزاد

ورزش برای سلامتی شما بسیار خوب است ، اما آسیب رادیکال های آزاد به علت تمریات افزایش می یابد.آنها محصولات جانبی سمی ناشی از سوخت و ساز بدن هستند که می توانند منجر به بروز آسیب های بافتی شوند.ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی در پاکسازی این نوع از رادیکال های آزاد است.

افزایش باروری کمبود ویتامین E یکی از دلایل ناباروری شناخته شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف این ویتامین آسیب به سلول های اسپرم ناشی از گردش رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهند که کاهش قابل توجهی در استرس اکسیداتیو سلول های اسپرم مشاهده شده است