گون

در قرون مختلف به خواص درمانی گون اشاره شده است و یکی از مزایای این گیاه درمان عفونت زخم پای دیابتی است. وقتی گون بطور مستقیم بر روی پوست استفاده می شود به القاء جریان خون و بهبود سرعت آن کمک می کند. این امر به فرد دیابتی در غلبه بر مسائل گردش خون کمک خواهد کرد و به از بین بردن عفونت زمینه ای که باعث زخم شده است ، خواهد پرداخت.

ریشه ریواس

این گیاه برای هزاران مورد مصرف قرار گرفته است. ریواس حاوی ترکیبی بنام امودین است که خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی باورنکردنی دارد.هنگامی که بصورت موضعی در محل زخم مورد استفاده قرار گیرد ، ریشه ریواس سریعا عفونت را از بین می برد و اندازه زخم را کاهش می دهد.

مواد غذایی سرشار از منیزیم

تحقیقات نشان می دهد که تغییرات در سطح مواد معدنی در بدن می تواند در شدت و فراوانی عفونت زخم پای دیابتی تاثیرگذار باشد. کمبود منیزیم به ویژه باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده که این امر منجر به بروز عفونت می شود. از جمله مواد غذایی سرشار از منیزیم می توان به اسفناج ، تخم کدو ، لوبیا سیاه و سفید ، شکلات تلخ ، آووکادو و موز اشاره کرد.

محصولات سویا

سویا یکی از مواد غذایی است که فواید آن در محصولات حاوی سویا برای مدت طولانی شناخته شده است. زمانیکه به بحث تحریک جریان خون می رسیم مخلوطی از سویا و زنجبیل می تواند برای سیستم گردش خون شگفتی بیافریند. این امر برای افراد مبتلا به عفونت زخم پای دیابتی بسیار مهم است. ترکیبات ایمنی بدن قادر به رسیدن به اندام دیگر نیستند مگر اینکه خون بدرستی جریان یابد.

روی اولین گزینه در دفاع از سیستم ایمنی بدن در مقابل هرگونه عفونت روی است و بدون روی بدن ما قادر به تولید آنتی بادی و دیگر ترکیبات پاتوژنی که برای سلامت مهم هستند نخواهد بود. روی بر سرعت بهبودی می افزاید و برای درمان عفونت پای دیابتی بسیار مفید خواهد بود.