پوست شما به این روغن نیاز دارد ، قلب شما به آن نیاز دارد و حتی روده ی انسان به آن نیاز دارد. بادام از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی برخوردار است و این مواد را به روغن بادام نیز انتقال می دهد.

دو نوع اصلی از بادام وجود دارد که روغن بادام از آنها گرفته می شود. روغن بادام شیرین بیشتر در طب هومیوپاتی و مقاصد زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد . البته به اسم آن توجه نکنید ، چون روغن بادام شیرین ماده ای پویا است که اصلا شیرین نیست. در حقیقت این روغن کلسترول مضر ، خشکی پوست و بیماری های قلبی را در بدن مورد هدف قرار می دهد.

روغن بادام نه تنها فواید زیادی برای سلامتی فراهم می آورد ، بلکه چند کابرد غیر متعارف هم دارد.

ارزش غذایی روغن بادام محققان ثابت کرده اند چربی های سالم ( اشباع نشده ) در بادام ، در کنار فیبر و انواع مواد معدنی ، آن را در دسته ی کم کلسترول ترین مواد غذایی قرار می دهد که برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی مناسب است . از بادام همچنین به منظور کاهش وزن و تحت کنترل گرفتن قند خون ، به دلیل خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب استفاده می کنند.

100 گرم بادام حاوی 60 واحد ویتامین E ، یعنی 200 درصد از نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین ، می باشد. اما در کنار دیگر ویتامین ها ، بیشتر فواید بادام از چربی های اشباع نشده ی موجود در آن سرچشمه می گیرد.

چطور از روغن بادام استفاده کنیم استفاده از روغن بادام به طرق مختلف بسیار آسان است. این روغن بسیار سبک و برای استفاده ی مستقیم بر روی پوست مناسب می باشد. البته روغن بادام جایگزین مناسبی برای رطوبت رسانی به پوست محسوب نمی شود، زیرا ممکن است چربی پوست را ناخواسته افزایش دهد. همچنین می توانید روغن بادام را مستقیما روی مو مورد استفاده قرار دهید.

در صورت مصرف خوراکی هم ، دو تا چهار قاشق چایخوری از این روغن کافی است . بهتر است قبل از مصرف قاشق را گرم کنید ، زیرا این روغن با افزایش دما ، دمایی نزدیک به دمای بدن ، بهتر جذب می شود. از این روغن همچنین می توانید در نوشیدنی های پروتئینی و یا در سالاد و همراه سیب زمینی استفاده کنید. روغن بادام برای پخت و پز هم مناسب است . این روغن در دمای 430 درجه ی فارنهایت می سوزد ، بنابراین برای حتی سرخ کردن موادی مثل سیب زمینی هم مناسب می باشد.

دیگر روش های محبوب برای استفاده از روغن بادام ، رقیق کردن روغن خالص با کمی آب و سپس استفاده ی مستقیم بر روی پوست است.