سیر

همانند میخک سیر نیز یک مسکن طبیعی بشمار می آید و در کاهش درد نقش مهمی دارد.برای استفاده از این روش یک حبه سیر را بکوبید ، سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و برروی ناحیه آسیب دیده بمالید.

فلفل

ترکیب فلفل با روغن میخک می تواند در تسکین درد ناشی از عفونت نقش داشته باشد. اگر به دلیل عفونت لثه تورم رخ دهد با استفاده از کیسه یخ می توان به کاهش تورم و درد کمک کرد زیرا یخ همانند یک عامل ضدالتهابی عمل می کند.

آب اکسیژنه

شما می توانید پودر پراکسید هیدروژن را برای مبارزه با عفونت لثه مورد استفاده قرار دهید. نصف قاشق چایخوری از این پودر را با نصف فنجان آب ترکیب کنید و دهان خود را با آن شستشو دهید.

لیمو

یکی از شیوه های درمانی استفاده از لیمو است. یک قاشق چایخوری آب لیمو را در یک ظرف کوچک ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس آن را در ناحیه آلوده بمالید. نوشیدن آبلیمو همراه با آب گرم در تسکین درد لثه موثر خواهد بود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا فواید بسیاری برای سلامت فرد دارد که یکی از آنها توانی در درمان لثه عفونی است. ژل آلوئه ورا تهیه کنید و آن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین مصرف آبمیوه آلوئه ورا نیز در درمان عفونت های لثه موثر خواهد بود.

سیب

کارشناسان معتقدند که مصرف سیب یک شیوه عالی در درمان لثه های عفونی است زیرا مواد مغذی موجود در آن باعث سلامت و قدرت لثه ها می شوند. از این رو سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت و بهداشت دهان و دندان و لثه را برای شما به ارمغان بیاورد.

ریحان

نوشیندن چای ریحان در درمان عفونت لثه موثر خواهد بود. هنوز بسیاری از مردم از وجود چنین چایی آگاهی ندارند اما بهتر است بدانید که آن یک نوع سالم از چای است. برگ های ریحان را بشویید و آنها را در حوله کاغذی خشک کنید. سپس آنها را به فنجان آب جوش اضافه نمایید و سپس با شکر میل نمایید.

اوکالیپتوس

مالید چند برگ اوکالیپتوس می تواند در کاهش درد لثه ها نقش داشته باشد و عل آن است که اوکالیپتوس بی حس کننده است و در نتیجه درد و تورم لثه را کاهش می دهد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای بطور طبیعی از مواد شیمیایی آلی به نام ترینوئیدها تشکیل شده است که دارای خواص ضدعفونی کننده و ضدقارچ هستند و در نتیجه برای درمان لثه مفید خواهند بود. با این حال قبل از استفاده از روغن درخت چای با دندانپزشک مشورت کنید. شما می توانید چند قطره از این روغن را قبل از مسواک زدن به خمیردندان خود اضافه نمایید. به هیچ وجه نباید روغن را قورت دهید و صرفا آن را غرغره کنید.

چای بابونه

چای بابونه ولرم را می توان بعنوان یک دهانشویه مورد استفاده قرار داد تا باعث تسکین درد لثه ها شود. این امر التهاب را کاهش می دهد و سلامت را به لثه ها بازمی گرداند.