مغز مه آلود و یا مه روانی عبارت جامعی است که بسیاری از مشکلات را در بر می گیرد و همگی نیز از علایم آن محسوب می شوند. بهترین راه بازیابی سلامتی و رهایی از این مشکل در درجه ی اول شناخت عوامل ریشه ای است که آن را بوجود آورده اند.

بنابراین بهتر است با دلایل احتمالی بروز مغز مه آلود ، شناخت مشکل را آغاز نماییم :

مغز شما ، وقتی در حال استراحت است ، حدود 20 درصد از انرژی بدن را مصرف می کند. اما وقتی در حال حل مشکلی هستید و یا جدول حل می کنید این میزان مصرف افزایش می یابد. مغز مه آلود از جایی آغاز می شود که موضوعی در حال اتفاق افتادن درون شماست و مغز را مجبور به نشان دادن توجه بیش از اندازه می نماید و در چنین حالتی نمی توانید به دیگر مسائل ، مثل حل جدول فکر و تمرکز کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مغز مه آلود و یا خستگی بیش از حد ذهنی ، به صورت موقت ، ممکن است برای همه ما در جریان بالا و پایین های زندگی اتفاق بیافتد . اما اگر به طور مداوم دچار این مشکل هستید ، زمان آن رسیده برای کشف آنچه درون شما می گذرد به یک متخصص مراجعه نمایید.

در این قسمت برخی از دلایل بروز این مشکل را با شما مطرح می کنیم :

نداشتن خواب کافی و با کیفیت

اگر خواب شما بسیار سبک است ، احتمالا قبل از خواب افکار آزاردهنده را کنار نمی گذارید. تلاش برای بیدار ماندن هم اصلا برای استفاده از قدرت مغز مناسب نیست.

کمبود آب در بدن عدم نوشیدن آب کافی ، ممکن است دلیل بروز علایم اولیه ی مغز مه آلود باشد. همانطور که بارها شنیده اید ، نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است.

استرس

اگر غده ی آدرنال در بدن شما بی وقفه کار کند ، مغز شما به جهات مختلف در عین حال کشیده می شود و در چنین شرایطی اگر بهترین کارایی را نداشته باشد کاملا طبیعی است .

مواد غذایی مواد غذایی چرب و فرآوری شده هم به مرور زمان می توانند مه روانی را بوجود آورند. زیرا بیشتر انرژی بدن صرف گوارش و تجزیه ی غذا شده و دیگر برای مغز انرژی باقی نمی ماند .

سموم موجود در محیط زیست اگر در معرض آلودگی هوا ، آلودگی با فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در محیط زیست باشید ، ممکن است مغز مه آلود را تجربه کنید.

دیگر اختلالات سلامتی اگر مغز مه آلود به مشکلی مزمن برای شما تبدیل شده ، احتمالا عامل بروز آن برخی از اختلالات سلامتی می باشد. بدن شما برای درمان خود ، انرژی زیادی صرف می کند و دیگر نمی توانید تمرکز کافی داشته باشید. برای اطمینان ، با یک پزشک عمومی مشورت کنید تا علایم را با یکدیگر اشتباه نگیرید .