می توانید از طریق این راهکارها ، از رنگ های متنوع برای ایجاد تغییر در زندگی روزمره و احساسات خود استفاده کنید .

زمان ورزش اگر قصد بهبود عملکرد خود را دارید ، لباس و تجهیزات قرمز را انتخاب کنید . همچنین در فضاها و مکان هایی ورزش کنید که رنگ قرمز بیشتری در آن دیده می شود .

وقتی باید نکته ای را به خاطر آورید از رنگ ترکیبی زرد استفاده کنید ، محققان دریافته اند زرد حافظه را بهبود می بخشد .

وقتی نیاز دارید وظایف خود را سریعتر انجام دهید از دیوار های سفید دوری کنید . مطالعات نشان می دهند کارکنان اداره ای با دیوار سفید ، عوارض جانبی بیشتر مثل سردرد و حالت تهوع را تجربه خواهند کرد .

وقتی نیاز به آرامش دارید کمی سبز به فضا اضافه نمایید . رنگ سبز به دلیل ارتباط با طبیعت و محیط زیست ، احساس آرامش و راحتی در ذهن شما ایجاد می کند .

اگر می خواهید اشتهای خود را کاهش دهید اگر مراقب وزن خود هستید ، در محل غذا خوردن خود از رنگ زرد استفاده نکنید . در یکی از تحقیقات مشخص شده افراد در محیط هایی با رنگ زرد ، دو برابر افراد در محیط های قرمز و آبی برای خوردن مواد غذایی اشتها دارند .

اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید از ترکیب قرمز و مشکی استفاده کنید ، هر دوی این رنگ ها اعتماد به نفس را در شما ایجاد خواهند کرد . اگر برای جمعیت نسبتا زیادی سخنرانی نمایید ، مشکی به شما اعتبار و مهارت می بخشد .

وقتی می خواهید خلاق باشید آبی ! در تحقیقات مشخص شده افراد در فضایی آبی می توانند خلاقیت بیشتری در کارها داشته باشند . اگر نویسنده و یا هنرمند هستید ، در اتاق و یا کارگاه خود رنگ آبی بکار ببرید . همچنین می توانید از جواهرات آبی بهره ببرید .

برای انرژی بیشتر و خوشحالی می توانید نارنجی و زرد را برای جا لباسی خود ترکیب کنید . نه تنها خود پر انرژی تر خواهید شد ، بلکه این انرژی را به دیگران نیز منتقل خواهید کرد .

وقتی نیاز به آرامش دارید آیا در شرایطی تنش زا قرار دارید ؟ ترکیبی از سبز و آبی را در نظر بگیرید . این رنگ ها به طور کلی برای فضای خانه ، یعنی جایی که بعد از یک روز پر تنش وارد آن می شوید ، مناسب هستند . سبز همیشه برای فضاهای درمانی هم تاثیر بسیار مثبتی دارد .

وقتی باید رمانتیک باشید کمی صورتی به دکور خانه ، جواهرات و یا اتاق خود اضافه کنید . صورتی علاوه بر رمانتیک بودن ، موجب آرامش هم می شود .

وقتی نیاز به تمرکز بیشتری دارید اگر در خانه کار می کنید و یا دفتر کار خود را دارید ، باید آبی در دکور آن حضوری فعال داشته باشد . آبی نه تنها اثر آرامبخشی دارید ، بلکه خلاقیت و تمرکز شما را نیز افزایش می دهد .

روحیه ی خود را حفظ کنید اگر این اواخر شرایط زندگی شما سخت شده ، باید کمی رنگ زرد به فضای کار و زندگی خود اضافه نمایید. زرد همراه خود خوشبینی می آورد . رنگ زرد شاد و روشن بهترین کارایی را دارد .

وقتی میزبان یک مهمانی هستید مطمئن شوید کمی نارنجی در دکور بکار رفته . نارنجی رنگی زنده و زرق و برق دار است که به افزایش انرژی مهمانان کمک می کند .

وقتی خسته هستید و حوصله ی انجام هیچ کاری را ندارید لباس های قرمز بپوشید . این رنگ انرژی شما را افزایش می دهد و به روحتان سرزندگی می بخشد . رنگ قرمز را تمام روز همراه خود داشته باشید .

اگر در ابراز احساسات و توانایی های خود مشکل دارید جایی بروید که رنگ نارنجی در معرض دیدتان باشد . این رنگ سرکوب ها را از شما دور می کند و به شما احساس آزادی می بخشد . اگر شخصی را دوست دارید اما قادر به ابراز احساسات نیستید ، نارنجی بپوشید !

وقتی در کلاس های آموزشی مختلف شرکت می کنید لباس هایی بپوشید که در آن زرد بکار رفته . این رنگ ها علاقه و کنجکاوی را در ذهنتان ایجاد می کنند . رنگ زرد با بهبود یادگیری ، انگیزه ی شما را نیز افزایش می دهد .

اگر از خودتان دور شده اید خود را ، با ایجاد فضایی سبز رنگ ، در طبیحت حس کنید . سبز شما را به خود واقعیتان نزدیکتر می کند و می توانید از این طریق به قلب خود توجه بیشتری نشان داده و استرس و نگرانی را از خود دور نمایید .

وقتی به بینش بیشتری احتیاج دارید وقت آن رسیده به سمت رنگ بنفش بروید . بنفش به شما بینش و آگاهی بیشتری می بخشد و می توانید به رویاهای خود با این رنگ قدرت ببخشید . اگر این روزها منطق در زندگی جوابگو نیست ، به حس ششم خود ، با رنگ بنفش ، اعتماد کنید .

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید احساساتی را که رنگ های مختلف در ذهن شما پدید می آورند را در نظر بگیرید و به وسیله ی آنها انتظاری که از هر قسمت منزل خود دارید را برآورده نمایید . آشپزخانه و حمام معمولا باید زرد باشند تا شادی و سرزندگی را انتقال دهند . رنگ آبی و سبز در سالن غذاخوری اشتهای شما را به شدت افزایش می دهند ، پس در چنین فضایی از این رنگ ها استفاده نکنید . کمی صورتی در اتاق خواب مناسب است ، اما برای داشتن خوابی راحت صورتی را با سبز یا آبی ترکیب نمایید . اتاقی که برای ورزش در نظر گرفته اید بهتر است قرمز و یا نارنجی انرژی بخش باشد . کمی بنفش نیز در فضای خانه حس تجمل را به بیننده القا می کند .

اگر می خواهید باهوش به نظر برسید اگر برای یک مصاحبه ی کاری می روید و سعی در تحت تاثیر قرار دادن شخصی ، با قدرت فکر خود را دارید ، آبی بپوشید . آبی علاوه بر ایجاد احساس آرامش ، تمرکز بیننده را بر می انگیزد و شما را باهوش تر نشان می دهد .