۸ دلیلی برای اینکه چرا افراد موفق از مسیر خارج می شوند و چطور در مسیر می مانند، نه تنها درباره اهمیت مجسم کردن تصویر بزرگ در درازمدت بلکه درباره گسترش تاکتیکهای مورد نیاز جهت رسیدن به آن صحبت کردهام. اگرچه به پروژه های کاری اشاره داشتم اما چنین موردی درباره وارد شدن و ماندن در بازی مالی هم صدق می کند.

استراتژی زندگی شما ممکن است این باشد که در سن ۵۰ سالگی با حساب یک میلیون دلاری در بانک بازنشسته شوید اما تاکتیکهای شما اقداماتی هستند که از شما درخواست می شود در این ضمن انجام دهید تا شما را به آنجا برساند. بیشتر افراد با تمایل و گرایش به تمرکز روی جزئیات و یا تصویر بزرگ متولد می شوند. این چیزی است که باعث می شود بعضی از مردم به مشاغل خدماتی علاقمند شوند در حالی که دیگران به جاهایی مثل ناسا یا لابراتوار پیشرانش جت جذب می شوند. موفقیت درازمدت در ذهن در حالی که تمام اقدامات مورد نیاز برای به تحقق رساندن آن انجام می شود. بسیاری از افراد به یک یادگیری تکیه می کنند. بدین وسیله فرصتهای اشکار و بدیهی را از دست میدهند. مری کی اش مؤسس لوازم آرایش مری کی توانایی منحصر به فردی را در ترکیب استراتژی با تاکتیک نشان داد و این کار او را به یک مولتی میلیونر تبدیل کرد. او با یک تصور برای ایجاد شرکت لوازم آرایش شروع کرد. سپس بطور منظم و حساب شده شروع کرد به تأمین بودجه و استخدام افراد مناسب و گسترشی مراحل مورد نیاز جهت تبدیل تصورش به واقعیت. این مورد را در ذهن بسپارید: تصور بدون نقشه یک رویاست و نقشه بدون تصور در جا زدن است.

توصیه های آموزنده

نقشه بازی مالی خود را با متفکران مشهور و بزرگ در میان بگذارید. چه کسانی در زندگی شما هستند که همیشه خلاقانه ترین و بکرترین نظرات را ارائه می دهند؟ شما ممکن است آنها بعنوان یک فرد رویاپرداز در نظر بگیرید اما آنها دقیقاً همان افرادی هستند که نیاز دارید به شما کمک کنند تا خارج از هر جعبه مالی که در حال حاضر داخلشی هستید فکر کنید. آنها را برای یک جلسه مشکلی گشایی گروهی به منزل خود دعوت کنید تا بتوانید تصور خود را با آنها در میان بگذارید و نظرات آنها را درباره بدست آوردن ان جویا شوید. در مقابل وسوسه جهت دور انداختن نظرات دور از ذهن و باورنکردنی مقابله کنید - وقتی بعداً درباره آن ها فکر می کنید آن ها می توانند موثر باشند.

از افراد ایراد گیر درخواست توصیه کنید.

آیا افرادی را که بسیار درگیر جزئیات می شوند و گاهی اوقات از فلج تجزیه و تحلیل رنج میبرند می شناسید. آنها نقطه مقابل رویاباف ها هستند. از آنها درخواست کنید تا با ایجاد نقشه بازی واقعی جهت رسیدن به تصویر مالی به شما کمک کنند. در این مورد از کسلی شدن در مورد جزئیات خودداری کنید. این دقیقاً همان چیزی است که شما برای ایجاد و گسترش یک شرکت که براساسی آن رقابت مالی خود را اداره کنید نیاز دارید.