این یکی از مهلکترین اشتباهاتی است که شما میتوانید در مسیر رسیدن به رفاه خود انجام دهید. بدهی؛ مثلی کندن یک سوراخ و رفتن داخلی آن و قادر نبودن برای خارج شدن از آن است و تمام ابعاد زندگی شما را تحت تأثیر قرار میدهد از جمله سلامتی، امنیت مالی درازمدت،ت صمیمات شغلی، برخوردها در روابط و حتسی عمومی مرفه بود.

أما من است پس چرا ما آن را انجام میدهیم؟ چرا ما بیشتر از آنچه که داریم خرج می کنیم؟ چرا افراد زیادی هستند افرادی که با یک ابر سیاه بالای سرشان بنام بدهی راه می روند؟ پاسخ به این سؤالات از یک شخص به شخص دیگر متفاوت است اما تشخیص دهید کدام یک از این دلایل بیشتر در مورد شما صدق می کند:

گناه: اگر وقت کافی داشتم (اسم کسی را که دوست دارید یا دوست نزدیک خود را بنویسید) می توانستم حداقل برای آن ها چیزی را بخرم که واقعا دوست دارند.

حسادت: شخص دیگری (کسی که لیاقت آن چیز را ندارد) آن را دارد - چرا من نباید آن را داشته باشم.

زندگی در لحظه: شما فقط یک بار کاری را انجام می دهید و نمی توانید به عقب برگردید.

تابع امیال آنی بودن: من وقتی داخل یک فروشگاه بزرگ می شوم نمی توانم خودم را کنترل کنم.

ظواهر: اگر مرسدس نداشته باشم مردم فکر می کنند موفق نیستم.

اعتماد به نفس پایین: اگر برای همه شام بخرم احساس می کنم انسان بهتری هستم.

رضایت عاطفی: من درگیر یک رابطه خوب نیستم، خوشحال نیستم و خرج کردن باعث می شود احساس بهتری داشته باشم.

اعتبار در دسترس: اگر فکر می کردم نمی توانم آن را باز پس دهم این اعتبار به من داده نمی شد.

مری رولند نویسنده و مقاله نویس همیشگی گزارش می کند که انبوه بدهی افراد بیشتر با اعتماد به نفس آن ها رابطه دارد تا با اینکه چقدر پول بدست می آورند. او دریافته است که تقریبا 25 درصد از افرادی که مشکل پول دارند نیاز به مشاوره روانی بعلاوه مشاوره تحصصی مالی دارند.

توصیه های آموزنده

برای یک هفته از پول نقد استفاده کنید.

پروفسور تاهیرا هیرا محقق دانشگاه ایالت لوا" اظهار می کند که اغلب افراد نمیدانند چقدر در یک هفته یا یک ماه پول خرج می کنند زیرا آنان بیشتر خریدها را به حساب می گذارند. اگر شما مجبور شوید برای هر چیزی که می خرید پول نقد بپردازید به احتمال زیاد قبل از اینکه اجازه دهید پولی از بین انگشتان شما سر بخورد در موردش فکر می کنید.

فقط از یک کارت اعتباری استفاده کنید.

اگر شما دائم در سفر هستید کارتی با پایین ترین میزان سود بدون هزینه سالیانه داشته باشید یا کارتی داشته باشید که بیشترین مسافت هوایی را برای شما در بر داشته باشد. استراحت کافی است، من از شما دعوت می کنم که همین حالا بلند شوید، کیف پولی خود را باز کنید، کارتهای خود را بیرون آورید و همه آنها را به غیر از یکی کنار بگذارید. شما به این همه کارت نیاز ندارید. بسیار خوب، اگر از کارت خود برای تجارت استفاده می کنید میتوانید دو کارت داشته باشید - یکی برای هزینه های شخصی و دیگری برای هزینه های تجاری. بیشتر از آن باعث ایجاد وسوسه در افراد می شود.

تمام هزینه های کارت اعتباری را هر ماه پرداخت کنید.

اگرچه بعضی از دفاتر اعتباری پیشنهاد می کنند که جهت پرداخت بدهی ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمد ماهیانه شما قابل قبول است. مشاور مالی کاترین ویمر میگوید میزان حداکثر بدهی کارت اعتباری یک نفر باید صفر باشد!

هیچ بدهی نباید روی هم انباشته شود. کارتهای اعتباری یک راه گران برای خرید است. چون همانطور که راه میروید پرداخت می کنید.

هر هفته حداقل یک بار به ATM خود سر بزنید.

تعیین کنید که چقدر پول نقد برای یک هفته نیاز دارید، یک بار به ATM سر بزنید و دقیقاً همان مقدار را خارج کنید. وقتی قرار است پول نقد داده شود، خرج کردن سخت تر انجام می شود.

با شرکت کارت اعتباری خود مذاکره کنید.

شرکتهای بسیاری مایل هستند که به شما میزان بالاتری بدهند یا هزینه سالیانه شما را حذف کنند. از مدت زمانی که با آنها بودهاید بهره ببرید و از بسته شدن حساب خود بعنوان یک اهرم استفاده کنید.

اگر از قبل بدهی دارید، تا آنجا که ممکن است به سرعت آن را بپردازید.

پراخت سریع یا مذاکره با شرکتهای کارت اعتباری را جهت گسترش یک برنامه بازپرداخت در نظر بگیرید.