لباس های خود را هوا بدهید :

یک چوب لباسی در ایوان قرار دهید و از آن برای هوا دادن لباس ها قبل از این که آنها را داخل کمد قرار دهید استفاده کنید. با این کار در هزینه ی خشکشویی صرفه جویی خواهید کرد.

از یک آینه ی تمام قد بهره بگیرید :

یک آینه ی قدی را در قسمت داخل در کمد یا روی آن آویزان کنید .و یا از انواع ایستاده ی آن خریداری کنید. لازم است هنگام پوشیدن لباس قادر باشید آن را کاملاً ببینید و اطمینان حاصل کنید واقعاً مناسب شماست یا خیر.

به نور بیشتری نیاز دارید :

بی شک شما باید نور زیادی در اطراف کمد لباس خود داشته باشید. لازم است ببینید که چه می پوشید.

از کفش های خود مراقبت کنید :

کفش های مورد علاقه ی خود را برای ترمیم ببرید. از شر کفش های از مد افتاده خلاص شوید. کفش هایی را که ناراحت هستند کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که در طی سال ها اندازه ی کفش شما تغییر می کند. پای شما ممکن است بزرگ تر یا پهن تر شود اما معمولاً کوچک نمی شود.

درون کفش های خود قالب چوبی قرار دهید و یا آنها را درون جعبه ی کفش نگه داری کنید. درون کفش را با دستمال کاغذی یا روزنامه پر کنید تا شکل آن تغییر نکند. اگر نوع کفش را روی جعبه ی آن مشخص کنید لازم نیست برای پیدا کردن کفش مورد نیازتان در همه ی جعبه ها را باز کنید.

به لوازم آرایش خود ترتیب و نظم بدهید :

لوازم آرایش را روی چند لایه روزنامه یا پارچه پخش کنید. همه چیز را براساس کاربرد آنها دسته بندی کنید. رژلب ها را جدا، سایه های چشم را جدا و غیره. هر چیزی را که به مدت بیش از شش ماه است از آن استفاده نکرده اید، دور بریزید.

هرچیزی را که بوی ناخوشایند دارد، به هم ریخته است و یا شکل روان پیدا کرده دور بریزید.

اگر لوازم آرایش به رنگ های مختلفی دارید که این رنگ ها به شما نمی آید آنها را با هم ترکیب کنید تا رنگ های جدیدی بدست آورید. نکات مهم

جوراب های خود را برای پیشگیری از نخ کش شدن درون کیسه های پلاستیکی شفاف نگه داری کنید.

سرجوراب هایی که نخ کش شده اند را گره بزنید تا فوراً آنها را تشخیص دهید و فقط در هنگام پوشیدن شلوار از آنها استفاده کنید.

لوازم مخصوص آرایش مو، برس های و بیگودی ها را درون یک سبد نگه داری کنید.

لوازم آرایش خود را روی جعبه های مخصوص ابزار نگه داری کنید. زیرا این جعبه ها دارای محفظه های مجزایی برای قرار دادن رنگ های مختلف، مدادها، سایه ها و غیره هستند. می توانید یک توریا روسری ابریشمی به روی این جعبه بیندازید. کیف آرایش گرچه کمی گران قیمت است اما موجب می شود لوازم شما ترتیب یابند.

سنجاق سر و سنجاق سینه های خود را روی یک صفحه ی چوب پنبه ای قرار دهید.