تحقیقات نشان داده است به طور متوسط در داخل کیف هر خانم ۶۷ عدد شی مختلف وجود دارد. طبیعی است که این تعداد شی روی هم رفته وزن بالایی خواهد داشت و حمل کیف سنگین علاوه بر خسته کردن شما باعث مشکلاتی در بدن خواهد شد. اگر نمی‌خواهید در آینده به درد شانه و گردن و مشکلات جدی‌تر دچار شوید باید کیف سنگین خود را سبک‌تر کنید. اما چطور؟ برای این کار ترفندهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک یک یا چندتا از این ترفندها به سادگی کیف سنگین خود را سبک و قابل حمل کنید.

به جای کیف پول از جای کارت استفاده کنید

یکی از توصیه‌هایی که کارشناسان برای ما دارند کنار گذاشتن کیف پول است. کیف پول به خودی خود وسیله سنگینی است و وقتی آن را در کیف خود می‌گذارید طبیعتا علاوه بر پول نقد و کارت‌های بانکی چیزهای دیگری را نیز داخل آن قرار می‌دهید که به وزن کیف شما اضافه می‌کند. شما می‌توانید به جای کیف پول بزرگ و شلوغ خود از یک جای کارت ساده استفاده کنید. این جای کارت‌ها معمولا فضای کافی برای نگهداری دو یا چند کارت بانکی را دارند و مقداری هم پول نقد برای نیازهای روزانه خود می‌توانید داخل آن قرار دهید. به همین سادگی مقدار زیادی از وزن و حجم داخل کیف دستی شما کم خواهد شد.

به جای یک کیف سنگین ، دو کیف سبک بردارید

کیف سنگین خود را سبک کنید

اگر شرایط طوری است که باید لوازم زیادی را حمل کنید و امکان حذف این اشیاء وجود ندارد می‌توانید از دو کیف همزمان استفاده کنید. مثلا فرض کنید می‌خواهید به سفر بروید و چیزهای ضروری زیادی در کیف خود دارید و یا برای رفتن به دانشگاه لازم است لپ تاپ خود را نیز به کتاب‌های همیشگی اضافه کنید. در این صورت استفاده از دو کیف باعث می‌شود وزن این اشیا در دو قسمت بدن شما تقسیم شود و فشار کمتری به عضلات وارد شود. در گذشته حمل دو کیف همزمان از اشتباهات مد محسوب می‌شد ولی در حال حاضر این کار هیچ ایرادی ندارد و می‌توانید همزمان از دو کیف استفاده کنید.

لوازم آرایشی داخل کیف خود را کم کنید

خانم‌هایی که به آرایش علاقه دارند و همیشه آرایش می‌کنند معمولا مقدار زیادی لوازم آرایشی نیز در کیف خود می‌گذازند. این لوازم آرایشی با تعداد زیاد روی هم رفته وزن زیادی دارند و اگر بتوانید تعدادی از این لوازم آرایشی را که کمتر استفاده می‌کنید از کیف خود حذف کنید مقدار زیادی از وزن کیف سنگین شما کم خواهد شد. اگر نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید این مقاله را که راهنمای حذف لوازم آرایشی اضافی از کیف آرایش است مطالعه کنید. حتی بهتر است به طور کلی آرایش خود را کم کنید و لوازم آرایشی موجود در کیف خود را به یک رژ لب و ریمل ساده که جای زیادی هم نمی‌گیرند محدود کنید.

چیزهای سنگین را از داخل کیف خود بردارید

برخی اشیاء بدون آن که بدانید وزن زیادی را در کف سنگین شما به وجود می‌آورند. چیزهایی مثل مجموعه سکه و پول خرد، قاب سفت عینک آفتابی و برس مو ممکن است به نظر سبک برسند اما در حقیقت وزن زیادی دارند و اگر این اشیاء را از کیف خود بردارید متوجه خواهید شد که کیف سنگین شما چقدر سبک خواهد شد. چیزهایی را که ضرورتی ندارند و به ندرت استفاده می‌کنید کنار بگذارید و برای چیزهای دیگر جایگزین سبک‌تری پیدا کنید مثلا به جای قاب عینک آفتابی پلاستیکی از پوشش‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

یک کیف کوچک‌تر بردارید

کیف سنگین خود را سبک کنید

هرچه کیف شما بزرگ‌تر باشد طبیعتا وسیله بیشتری داخل آن جا می‌شود و هرچه تعداد این وسایل بیشتر باشد کیف شما وزن بیشتری خواهد داشت. اما اگر یک کیف کوچک‌تر بردارید وسایل ضروری‌تر و کمتری داخل آن خواهید گذاشت و کیف شما سبک‌تر خواهد شد. کیف‌های بزرگ و شل در حالت خالی و نیمه خالی ظاهر مناسبی ندارند و خانم‌ها برای این که کیفشان خوش فرم‌تر به نظر برسد به ناچار آن را پر می‌کنند. اما اگر از کیف‌های فرم‌دار استفاده کنید می‌توانید آن را خالی و سبک نگه دارید بدون آن که فرم کیف شما تغییر کند.

منبع: مجله قرمز

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.