با تزریق یک واکسن پنوموکوکی، می توانید خطر ابتلا به یک نوع سینه پهلو را کاهش دهید.این واکسن شما را در برابرشکل شایعی از بیماری سینه پهلو که ناشی از باکتری های پنوموکوکی است محافظت می نماید. تزریق این واکسن در افراد سالم 65 ساله یا بالاتر و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی به دلیل یک بیماری مزمن، مانند بیماری قلبی عروقی، بیماری ریوی با اعتیاد الکلی هستند، توصیه می شود تزریق این واکسن در افرادی که طحال خود را به هر دلیلی در آورده اند نیز توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد واکسن پنوموکوکی، به فصل 1 مراجعه کنید.

درمان

از آنجایی که گلودرد چرکی، نوعی عفونت باکتریایی است. معمولاً با آنتی بیوتیک درمان می شود. با شروع درمان، نشانه های بیماری غالباً در عرض یکی دو روز برطرف می شوند. هرچند حالتان بهتر می شود، اما، تکمیل دوره درمان، بسیار حایز اهمیت است. قطع زود هنگام دارو می تواند منجر به ظهور گونه های جدیدی از باکتری شود که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. همین طور ممکن است باعث ابتلا مکرر به گلو درد چرکی و عوارض دیگری مثل تب روماتیسمی گردد.

پیشگیری

اگر کودک شما به گلو درد چرکی مبتلا شده است حواستان باشد تا هیچ کس از لیوان و قاشق و بشقاب او استفاده نکند. این وسایل را به دقت با آب داغ و صابون با در یک ماشین ظرف شویی تمیز کنید. به علاوه، بهتر است مسواک بچه مریض را عوض کنید.