علایم و نشانه ها

اسهال آبکی تهوع و استفراغ تب دل پیجه دردهای مبهم و گاه و بیگاه عضلانی و سردرد

شر عامل مزاحم از همین رو، متخصصان عموماً مصرف داروهای ضد اسهال را توصیه نمی کنند، زیرا این دارو می تواند باعث تأخیر در رفع باکتری از بدن می شوند.

در درصد کمی از افراد مبتلا به آی- کولای H7: 0157 به ویژه بچه های کم سن و سال و افراد خیلی مسن، عارضه خطرناکی به نام سندرم اورمی وابسته به تخریب گلبول های قرمز (HUS) ممکن است روی دهد. HUS (اچ- یو-اس) باعث نابودی گلبول قرمز و نارسایی کلیه می شود (به فصل 20 مراجعه شود) این عارضه نیاز به مراقبت های ویژه دارد و امکان دارد در سال های بعدی زندگی منجر به اختلالات بیشتر کلیوی و نهایتاً نیاز به پیوند کلیه گردد. در برخی از موارد هم ممکن است و به مرگ منتهی گردد آنتی بیوتیک ها، می توانند خطر ابتلا به HUS را افزایش دهند.

پیشگیری

طبق نظر کارشناسان و بهداشت غذایی، بهترین راه پیشگیری از چنین عفونتی استفاده از عقل سلیم است از قراردادن گوشت خام در کنار سایر غذاها خودداری کنید.گوشت را آن قدر بپزید تا کاملاً مغز پخته شود. در مورد همبرگر، گوشت را باید دست کم تا ℉ 160(℃1/71)، در مورد گوشت استیک و کبابی، بین 145 تا 170 درجه فارنهایت (℃6/76-7/62) حرارت داد.

به علاوه دست ها مواد غذایی و ظروف آشپزخانه را که با گوشت خام تماس پیدا می کنند، خوب بشویید.گوشت و محصولات کشاورزی را چه در هنگام طبخ از هم جدا نگه دارید. میوه ها و سبزی ها را کاملاً بشویید، به خصوص اگر قرار است به صورت خام مصرف شوند. از مصرف شیر یا آب میوه های غیرپاستوریزه اجتناب کنید.

تمرین شست و شوی صحیح دست با بچه ها، می تواند گام بلندی در راستای پیشگیری از انبوه بیماری های عفونی باشد.

علایم و نشانه های اورژانسی

اسهال شدید، تا حدی که باعث سرگیجه و سبکی سر می شود. اسهال خونی

باکتری های، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها می توانند باعث عفونت های گوارشی شوند. این عفونت بیشتر در نتیجه نوشیدن آب آلوده، خوردن میوه ها یا سبزی های خام و نشسته یا خوردن گوشت یا ماهی که خوب پخته نشده اند ایجاد می گردند.

یکی از شایع ترین عفونت های ویروسی دستگاه گوارش مربوط به رو تا ویروس است. این عفونت عمدتاً در اطفال 6 تا 24 ماهه رخ می دهد. دیگر انواع عفونت های گوارشی عبارتنداز : کمپیلوباکتر ژژونی، اشریشیا کولی (ای-کولای) استافیلوکوک طلایی و سالمونلا.